problemer med viachipset og ati driver
Fra : Søren Jensen

Dato : 18-02-08 23:32

hej .

jeg har problemer med at installer driver på en delvis ny maskine

bundkort: Asus K8V-X SE via chip
cpu : Athlon 64 +3000
1024 mb ram pc 3200 ddr
400 watt strømforsyning
grafikkort powercolor x1650pro 512 mb ram ddr2

Kan fint installer Windows og alle driver til bundkort, men lige så snart
jeg
har installeret driver til grafikkortet går det galt, sort skærm
har prøvet nyest ati driver og NGO ATI Optimized Driver 1.7.3

er der nogen der har en løsning
er også postede i dk.edb.hardware.grafikkort.

Søren

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-02-08 08:53

Søren Jensen wrote:

> er der nogen der har en løsning
> er også postede i dk.edb.hardware.grafikkort.

http://usenet.dk/netikette/crosspost.html

Jesper Poulsen

Fra : Søren Jensen

Dato : 19-02-08 09:01

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> http://usenet.dk/netikette/crosspost.html
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Det er rigtigt , men jeg fandt først denne gruppe efter jeg havede sendt det
til den anden
Fejler dit link noget ,det virker ikke hos mig

Søren

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-02-08 09:39

Søren Jensen wrote:

> Fejler dit link noget ,det virker ikke hos mig

Usenet.dk er vist nede - igen...

Jesper Poulsen

Fra : Sen

Dato : 19-02-08 10:13

"Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Søren

> Det er rigtigt , men jeg fandt først denne gruppe efter jeg havede sendt

Det har du så gjort 2 gange.
Eftersom du har posted i 3 forskellige grupper!.

Normalt skal man af-indstallere den gamle grafik driver inden
ny driver indstalleres. Men allerførst gå ned i skærm-opløsning
800x600. Og lad så operativsystemet finde -og indstallere -
en generisk driver(en microsoft driver).
Bios opsætningen skal muligvis være anderledes.
Inden du installerer ny driver.
Gå first i bios og sæt alt det som vedrører grafik kortet til [auto]
-I menúen Advanced, chipset og pci/pnp

--sen

Fra : Søren Jensen

Dato : 19-02-08 10:19

> Det har du så gjort 2 gange.
> Eftersom du har posted i 3 forskellige grupper!.

Jeg har kun posted i 2 grupper.!!!

> [...]
> Inden du installerer ny driver.
> Gå first i bios og sæt alt det som vedrører grafik kortet til [auto]

Det er en ny installation installer først Windows så alle driver til
bundkort , der efter driver til grafikkort så går den kold.
alt i bios står til auto ang. grafik.

tro at via og ati ikke kan arbejde sammen, har prøvet mange V/ driver.

Søren

Fra : Sen

Dato : 19-02-08 11:34

> tro at via og ati ikke kan arbejde sammen, har prøvet mange V/ driver.
>

> Søren

OS All OS

Det kan godt være du er inde på det rigtige.
Hvis bios er tidlige end 0802. Sé nedenfor fra Asus
download-site. Hvis den er mindre skal du opgradere
til mindst 0802. Og så vidt jeg sér på sited, kan du
opgradere til bios version 1501
Der er også forskellige versioner af bundkortet, som
man normalt skal medtage udover K8V-XSE, for
at kunne afgøre hvilken bios version, der passer til
din CPU. Men det er temmelig sikkert 1501 til
AMD 64 3000.
For at flash dit bundkort med en bios opgradering,
skal du downloade bios, bios flash utility. Husk også
at downloade flash-manualen, den får du brug for.

Description K8V-X SE BIOS 0802
Fix system sometimes may not be able tot resume from S3 when use certain ATI
AGP cards.

--sen

Fra : Søren Jensen

Dato : 19-02-08 12:37

"Sen" <sen@homeplace.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Description K8V-X SE BIOS 0802
> Fix system sometimes may not be able tot resume from S3 when use certain

bios 1501
OS xp pro sp2

Søren

Fra : Søren Jensen

Dato : 19-02-08 13:01

"Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Sen" <sen@homeplace.com> skrev i en meddelelse

> bios 1501
> OS xp pro sp2
>
> Søren

Sender bundkort retur , bruger min fortrydelse ret.
og for et med et andet chipset

sikkert nf3 250

Søren