Audio - HD Audio eller AC'97 ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-02-08 11:36

Hej gruppe,

Mit nye bundkort (Asus M2A-VM HDMI) har mulighed for både HD Audio og
AC'97 - og mit kabinet (Antec Sonata Designer 500) har ligeldes kabling for
begge systemer til frontpanelet - hvad er bedst at vælge ?
- umiddelbart bruges maskinen kun til surferi og måske en smule dvd en gang
imellem.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Hansen

Dato : 16-02-08 15:59

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in

> [...]
> kabling for begge systemer til frontpanelet - hvad er bedst at vælge ?
> - umiddelbart bruges maskinen kun til surferi og måske en smule dvd en

HD Audio er beregnet til afspilning af HD-DVD, Blu-ray eller de HD
video'er der kan hittes på nettet (typisk MKV video, 720p eller 1080p)
for at genvive lyden som den er ment til dem.
Til alm. DVD afspilning og surfing er det ikke nødvendigt at køre med
HD Audio indstilninger.

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=101&l3=496&model=1585&modelmenu=1
Bare for lige at vise hvad det er for et bundkort.

--
Per Hansen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-02-08 19:37

> [...]
>
> http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=101&l3=496&model=1585&modelmenu=1
> Bare for lige at vise hvad det er for et bundkort.

Hej Per,

Mange tak for info -det er også den mulighed jeg har valgt, og det spiller
fint.

mvh

Andreas M. Hansen