ASUS P4P800 Deluxe m/ P4 3GHz (Northwood) ~
Fra : Claus Pedersen

Dato : 11-02-08 19:46

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp til at prissætte nogle stumper som en kollega er
interesseret i at købe.
Det drejer sig om et ASUS P4P800 Deluxe motherboard monteret med en 3GHz P4
Northwood processor m/Zalman køler og 512MB RAM.
Jeg har checket priser på QXL og er blevet lidt overrasket over priniveauet
(overrasket til den positive side).
Er der nogen der kan hjælp med en fair pris?

Mvh
Claus

Fra : Jørgen E.

Dato : 11-02-08 21:36

"Claus Pedersen" <tmp1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til den positive side).
> Er der nogen der kan hjælp med en fair pris?

Jeg mener du skal være glad, hvis du kan få 7-800 kr. , men alligevel ville
jeg ikke købe det selv, da det jo er uddøende dele, så ryger f.eks. bundkort
er man faktisk ved at være noget dårligt stillet. Der er jo ikke langt op til
at få noget der bruger de nyeste standarder og samtidig er hurtigere.
Ekstra ram til denne maskine er desuden dyrere end nyere og hurtigere
ram.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-02-08 13:07

Claus Pedersen wrote:

> Jeg har brug for lidt hjælp til at prissætte nogle stumper som en kollega er
> interesseret i at købe.

Det foregår i markedsgrupperne.

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-08 15:08

Claus Pedersen skrev bl.a.:

> Jeg har checket priser på QXL og er blevet lidt overrasket over
> priniveauet (overrasket til den positive side).

Det kan du ikke bruge til noget som helst..

At tingene prissættes højt er ikke ensbetydende med, at de også sælges.

Der er også 300mhz pcere i DBA til kr. 2200,- men det har jo intet med det
realistiske niveau at gøre.

Kig i markedsgrupperne. Prisen på den slags er 40-50% af nyprisen på det
billigste nye tilsvarende udstyr. Problemet er så bare, at priserne falder
konstant og nye produkter kan ti gange mere. Så det kan være svært
umiddelbart at prissætte ud fra nyt. Dernæst er prisen naturligvis kraftigt
afhængig af efterspørgslen. Det hjælper jo ikke noget, at du forlanger kr.
2000,- hvis der ikke er nogen, som vil betale mere end kr. 200,-

Men for at gøre en lang historie kort, varen er normalt det værd, som andre
er villige til at give for den....

Claus