Blæser til bundkort
Fra : Don't@mail

Dato : 08-02-08 14:15

Jeg søger en hjemmeside hvor man kan købe en ny blæser som sidder på mit
Asus NX-8 bundkort
Jeg ved ikke helt hvad den sidder der for og hvad den skal nedkøle. Jeg mit
gæt vil være chip sættet.

Blæseren måler 30x30x10mm uden ramme Så en ganske lille sag. Jeg kan huske
at, jeg var inde for nogle år siden på en hjemme side, hvor man kunne
bestille alvendens blæsere i næsten alle afskygningen. Men gemte
selvfølgelig ikke linket

mvh Kim

Fra : Hans

Dato : 08-02-08 14:25

Don't@mail wrote:
> Jeg søger en hjemmeside hvor man kan købe en ny blæser som sidder på
> mit Asus NX-8 bundkort

Mener du ikke Asus A7NX-8 ?

> Jeg ved ikke helt hvad den sidder der for og hvad den skal nedkøle.
> Jeg mit gæt vil være chip sættet.

Det er nordbroen.

> [...]
> huske at, jeg var inde for nogle år siden på en hjemme side, hvor man
> kunne bestille alvendens blæsere i næsten alle afskygningen. Men gemte

Hvad med at udskifte den til en passiv køleprofil:

Hans

Fra : Don't@mail

Dato : 08-02-08 15:35

> Mener du ikke Asus A7NX-8 ?
Jo det var det den hedder

> Det er nordbroen.

> Hvad med at udskifte den til en passiv køleprofil:
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=104955

Vil den kunne holde den nok nedkølet ?

mvh Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-02-08 16:26

Don't@mail wrote:

> Vil den kunne holde den nok nedkølet ?

Ja, hvis du ellers trækker en lille smule luft igennem kabinettet, så er
der ingen problemer. Køleprofilet på Northbridgen i min Athlon
64-baserede computer er mindre "agressivt" og jeg har absolut ingen
problemer i den retning.

Jesper Poulsen

Fra : Hans

Dato : 08-02-08 16:32

Don't@mail wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Jo det var det den hedder

Tæt på. Det hedder så A7N8X:
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=13&l3=57&l4=0&model=218&modelmenu=1

> Vil den kunne holde den nok nedkølet ?

Hvis du kan bekræfte at bundkortet på linket er den model du har, så er der
ingen problemer med at køle nordbroen passivt.

Hans

Fra : Don't@mail

Dato : 09-02-08 11:20

Tak for hjælpen. Jeg har nu købt en Passiv køler. Det var godt nok utroligt
så stille den er blevet. Så blæseren har nok været på vej i stykke tid.

mvh Kim

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-02-08 14:10

Don't@mail skrev:
> Tak for hjælpen. Jeg har nu købt en Passiv køler. Det var godt nok utroligt
> så stille den er blevet. Så blæseren har nok været på vej i stykke tid.
>
> mvh Kim

Små blæsere larmer forholdsvis meget, for at flytte samme mængde luft.
Jeg har også en lille satan af en køler, som jeg skal have skiftet til
en passiv, så jeg kan få lidt ro i stuen, hvor maskinen står.

Jesper