Hjælp til køb af Bundkort
Fra : Søren Kelly

Dato : 06-02-08 22:18

Hej alle er helt ny i guppen her
så dav dav

Jeg ska have et nyt bundkort da det jeg har ikke vil sammen med mit
harddiskrecording udstyr
bundkortet jeg havde var et Gigabyte GA35C-DS3R
så der er næsten solgt ærgeligt det er kun en mdr gammelt
mit harddiskrecording udstyr ser ud til at virke fint med de 3 forskellige
Asus bundkort jeg har prøvet..
Jeg har ca 2000kr til rådighed
bundkortet skal passe sammen med min andet hardware

2x1gb Kingston Xstream 8500
2 x ata 133 250 gb
2x Sata2 320 gb
2x Sata2 200 gb
minimum 6 x usb
Cpu Q6600 2.4 ghz quadcore socket 775
Asus Gforce 7900 GTO PCI-e
skal kunne virke med næste generation af Intel de der 45Nf (eller hvad de nu
hedder).

Jeg er måske nok frisk på at prøve andre mærker hvis bare jeg kan sende det
retur hvis det ikke virker med harddiskoptageren

kom med alt hvad i har af gode råd...

mvh Søren

Fra : Hans

Dato : 06-02-08 22:49

Søren Kelly wrote:

> Jeg er måske nok frisk på at prøve andre mærker hvis bare jeg kan
> sende det retur hvis det ikke virker med harddiskoptageren

Hvad er dit problem med harddiskoptageren på Gigabyte bundkortet?

Hans

Fra : Søren Kelly

Dato : 07-02-08 00:04

> Hvad er dit problem med harddiskoptageren på Gigabyte bundkortet?
>
> Hans

Hej Hans

Den kører ca 20 min hvorefter den stikker mig en BSOD

jeg har prøvet alt og lige fedt hjælper det så snart jeg tager Recorderen
fra, kører min PC perfekt
jeg troede at det var firewire controllerkorte men nej jeg har endda købt 2
nye kort alle andre Maskiner selv min gamle Laptop ja der køre det fint....

Søren

Fra : Hans

Dato : 07-02-08 00:09

Søren Kelly wrote:
> [...]
> jeg troede at det var firewire controllerkorte men nej jeg har endda
> købt 2 nye kort alle andre Maskiner selv min gamle Laptop ja der køre
Okay. Hvilke andre Asus bundkort, som du har prøvet, kører uden problemer.

Hans

Fra : Søren Kelly

Dato : 07-02-08 00:13

> Okay. Hvilke andre Asus bundkort, som du har prøvet, kører uden problemer.
>
> Hans

Jeg har prøvet et
Asus A8N Sli premium
Asus P5NSLI
kan ikke lige huske hvad det sidste hed

Fra : Hans

Dato : 07-02-08 00:17

Søren Kelly wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet et
> Asus A8N Sli premium
> Asus P5NSLI
> kan ikke lige huske hvad det sidste hed

Det er så andre chipsæt end det Gigabyte du har problemer med.

Hans

Fra : Søren Kelly

Dato : 07-02-08 00:19

> Det er så andre chipsæt end det Gigabyte du har problemer med.
>
> Hans

Ja det der er på Gigabyten er et P35 Intel
de to andre er Nvidia
det sidste kan jeg ikke lige huske ej heller den bærbar

Fra : Hans

Dato : 07-02-08 00:29

Søren Kelly wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja det der er på Gigabyten er et P35 Intel

Nej - Det er P35C chipsæt, med mulighed for enten DDR2 eller DDR3 ram, og
det kan muligvis være årsagen til dit problem. Jeg har nemlig generelt ikke
haft gode erfaringer med kombi-bundkort.

Det undrer mig nemlig en del at du har problemer med Gigabyte, da de laver
nogle særdeles stabile bundkort i Ultra durable serien.

Hans

Fra : Hans

Dato : 07-02-08 00:36

Hans wrote:

> Nej - Det er P35C chipsæt,
Dårlig formulering: Det *er* selvfølglig et P35 chipsæt, men med mulighed
for begge ramtyper.

Hans

Fra : Søren Kelly

Dato : 07-02-08 00:14

> Okay. Hvilke andre Asus bundkort, som du har prøvet, kører uden problemer.
>
> Hans

jeg er på nippet til at ville købe dette kort
Asus - Maximus/Formula, Intel X38

Fra : Hans

Dato : 07-02-08 00:41

Søren Kelly wrote:

> jeg er på nippet til at ville købe dette kort
> Asus - Maximus/Formula, Intel X38

Det er muligt at det vil løse dit problem, men har du prøvet og søge på den
stopkode du får, for at finde årsagen til BSOD'en?

http://aumha.org/a/stop.htm

Hans

Fra : Soren

Dato : 07-02-08 22:05

"Søren Kelly" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> jeg er på nippet til at ville købe dette kort
> Asus - Maximus/Formula, Intel X38

Du tror godt din strømforsyning kan følge med,
til alt det, du hænger på?.
--sen

Fra : Søren Kelly

Dato : 07-02-08 23:18

"Soren" <soren@homeplace.com> skrev i en meddelelse

> "Søren Kelly" <fsgbooking@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Du tror godt din strømforsyning kan følge med,
> til alt det, du hænger på?.
> --sen

hej
ja en 750watt psu af det gode mærke, det burde den kunne

søren

Fra : Soren

Dato : 08-02-08 12:30

> hej
> ja en 750watt psu af det gode mærke, det burde den kunne
>
> søren

Det vil jeg også mene er nok. Selv om de fleste psu'er
ikke kan levere, hvad de specificere, så går det vel også
med 600wat.
Jeg ved ikke om du kan bruge et scsi-kort. Der er
både billige og dyre.
vh
--sen