Problemer med cpu-fan/bundkort
Fra : Ralph Køster

Dato : 10-01-08 14:53

Jeg har lige købt et Asus P5WDH Deluxe bundkort. Men når jeg sætter min
Zero-therm blæser til bundkortet, så vil den kun køre 10 sek og så skriver
den "Fan Error!" og jeg skal trykke F1 for at fortsætte, men blæseren på cpu
kører ikke mere.

Der er 4 huller i stikket men kun 3 ben på bundkortet hvor den skal sidde.
Det er GND der ikke er connected.
Men den anden blæser jeg også har liggende fra Intel har også 4 huller i
stikket.

Hvis jeg sætter den lille køler på til Vandkølingen, så starter den fint
op..

Nogen der kender eller kan hjælpe med problemet????

Ralph.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 10-01-08 15:14

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i meddelelsen
> [...]
> op..
>
> Nogen der kender eller kan hjælpe med problemet????

Det skulle gerne være PWM der ikke er forbundet.
CPU Q-Fan mode skal sættes til "DC" når du benytter en blæser
med 3 ledninger.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 10-01-08 15:17

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det skulle gerne være PWM der ikke er forbundet.
> CPU Q-Fan mode skal sættes til "DC" når du benytter en blæser
> med 3 ledninger.
Se evt. manual side 4-36

Fra : Ralph Køster

Dato : 10-01-08 20:39

Ja men jeg bruger en fan med 4 ledninger. Det er det den ikke kan forstå....

Ralph

Fra : Ralph Køster

Dato : 10-01-08 21:10

Har skiftet til en anden blæser. Der står i bogen at ikke alle kølere kan
bruges og det var åbenbart det der var galt.

Tak for hjælpen

Fra : SKOVTROLD

Dato : 10-01-08 22:41

Er det her en Joke?????