Gigabyte X38 DQ6
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 05-01-08 00:14

Dette bundkort giver ved varmstart et lang bip før det
booter - alt ser ok ud.
Når der koldstartes intet lang bip.
Har prøvet at google på award bios + beep codes.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 05-01-08 00:29

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i meddelelsen
> Dette bundkort giver ved varmstart et lang bip før det
> booter - alt ser ok ud.
> Når der koldstartes intet lang bip.
> Har prøvet at google på award bios + beep codes.
Nå fandt slev ud af det - det hjalp at disable CPU smart fan.

Fra : Hans

Dato : 05-01-08 00:50

Karl Erik Nielsen wrote:
> "Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i
> meddelelsen news:477ebdd7$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nå fandt slev ud af det - det hjalp at disable CPU smart fan.

Det vil da være en skam da bundkortet har en suveræn blæserstyring.

Så må du hellere disable "CPU FAN Fail Warning", da beepet kun betyder at
blæseren kører for langsomt i forhold til minimumsværdien i bios.

Hans

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 05-01-08 00:57

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Så må du hellere disable "CPU FAN Fail Warning", da beepet kun betyder at
> blæseren kører for langsomt i forhold til minimumsværdien i bios.

Takker - det virker når jeg sætter CPU smart fan til PWM mode.