Kopierer filer mellem sata-harddiske
Fra : Glenn

Dato : 24-12-07 16:38

Efter som jeg har fået nyt bundkort, håber jeg at jeg rammer den rigtige
gruppe.

Min problem er at jeg ikke kan kopierer filer mellem mine 2 sata-diske,
efter at jeg har fået et Asus P5K bundkort i maskinen.
Før sad diskene på et pci kontroler-kort, på mit gamle msi bundkort, og det
kørte uden problemmer.
Systemet køre ellers udemærket, med en xp-sp2 installation, og jeg kan
arbejde i photoshop, se film, osv., som jeg plejer. Men jeg kan ikke
kopierer filer mellem de 2 diske. Dvs. at hvis jeg trækker en fil over i en
mappe, på den anden disk, så kommer den også derover, men den kan ikke
bruges, da den "bruges af en anden bruger eller program", men der er intet
anden program som bruger den (det eneste program som evt. skulle bruge den,
er det som kopierer filen). Men jeg kan derefter ikke f.eks. slette den
oprindelige fil på disk 1, da den også "bruges af en anden bruger eller
program".

Jeg håber at der er nogle som kender løsningen på problemet. Jeg håber også
at man kan fange min forklaring på problemet, da det er lidt svært at
forklarer.

Mvh. Glenn

Fra : Glenn

Dato : 24-12-07 16:42

Damn, jeg har lige fundet ud af at slet ikke kan lukke windows, da windows
arbejder med filen. Jeg skal vente ind til at den er færdig, men det bliver
den jo aldrig.

Glenn

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-12-07 12:44

"Glenn" wrote

> Min problem er at jeg ikke kan kopierer filer mellem mine 2 sata-diske,
> efter at jeg har fået et Asus P5K bundkort i maskinen.

Jeg har samme bundkort, men kører ikke Windows XP og har ikke oplevet
problemet.

P5K indeholder Robson teknologi (hedder Intel Turbo Memory officielt) som
kan anvendes til cache hvis dit OS supporterer det, 1 GB flashRAM, så
vidt jeg lige husker er det ikke supporteret af XP men kun på Vista. Prøv
at slå det fra i BIOSen (i sektionen nederst under advanced).