Landsbyportal: Erfaringer, gode eksempler?
Fra : Lou

Dato : 01-01-08 09:47

Jeg er med i en gruppe, der vil lave en portal på nettet for vores landsby.
Er der nogen der kan give et par links til gode eksempler, både hvad
indhold og design angår? Og er der nogen der har været med til at etablere
og drive en sådan?

Det er oplagt at anvende et CMS-system, så flere kan redigere hver sin
afdeling af hjemmesiden. Hvilket (gerne gratis, men ingen betingelse)
system på dansk er avanceret med mange muligheder og dog let at arbejde
med, uden programmeringserfaring i f.eks. PhP?

Fra : Bodil og Erik Fogh R~

Dato : 01-01-08 10:33

Hej
Jeg er arkivleder for et lokalarkiv, vi er med i en borgerportal, som er
meget let at bruge (idiotsikker), og som enhver kan bruge, det er billigt,
dog ikke gratis.
http://www.rkmolle.dk/index.php?Side=2750&Udvid=1

Med venlig hilsen
Erik Fogh Rasmussen
Lokalarkivet for
Hanning, Finderup, Bølling og Sædding
http://www.rkmolle.dk/?Side=3016&Udvid=1

Fra : Lou

Dato : 01-01-08 12:16

On Tue, 1 Jan 2008 10:33:18 +0100, Bodil og Erik Fogh Rasmussen wrote:

> [...]
> meget let at bruge (idiotsikker), og som enhver kan bruge, det er billigt,

Tak, jeg har lagt et link i "Foretrukne" og den flotte og brugervenlige
side vil indgå som inspiration. Ved at følge linket til det firma der har
lavet siden, er det lidt svært at danne sig et indtryk af prisen. Taler vi
om 3.000 eller 30.000 kr.?

Fra : Bodil og Erik Fogh R~

Dato : 01-01-08 12:39

Jeg kan desværre ikke huske prisen, men skal få det undersøgt en af de
nærmeste dage.
Lokalarkivet giver 200 kr årligt for at være med, og som du ser har vi 10
sider og en mængde underside.

Fra : Bodil og Erik Fogh R~

Dato : 01-01-08 22:40

Du kan også prøve at kontakte firmaet der står bag portalen.
support@mediaconnect.dk.

Med venlig hilsen
Erik Fogh Rasmussen

Fra : Bodil og Erik Fogh R~

Dato : 03-01-08 19:46

Så er der en pris på Portalen, som vi kørere det i www.rkmølle.dk

Driftsudgifterne beløber sig til ca. 9.000 kr. pr. år
Vi tager 1000 kr i oprettelse for erhvervsdrivende og 400 kr. om året.
For foreninger er det 300 kr. i oprettelse og 200 kr. om året.
I sin tid da vi købte programmet og de tilhørende moduler investerede vi
omkring 20.000 kr.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-01-08 01:01

Bodil og Erik Fogh Rasmussen skrev blandt meget andet:

> Så er der en pris på Portalen, som vi kørere det i www.rkmølle.dk

Er webadressen virkelig med 'ø'?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.grandts.dk

Fra : Bodil og Erik Fogh R~

Dato : 04-01-08 19:49

Nej selvfølgelig er det ikke med ø. Det er www.rkmolle.dk
Med venlig hilsen
Erik Fogh Rasmussen.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-01-08 23:01

Bodil og Erik Fogh Rasmussen skrev bl.a.:

> Nej selvfølgelig er det ikke med ø. Det er www.rkmolle.dk

Selv tak.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 26-01-08 22:57

> [...]
> For foreninger er det 300 kr. i oprettelse og 200 kr. om året.
> I sin tid da vi købte programmet og de tilhørende moduler investerede vi

why not use rootsweb.com

freebie

http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~hedvig/index.html

see
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/

# Genealogical/Historical Society Accounts - includes lineage societies,
libraries, museums, etc.

are without advertising

Historical and Genealogical Societies may request free web space for
their organization. A society is defined as an organization that has a
generally open membership and focuses on a region or ethnic group.

http://accounts.rootsweb.com/index.cgi?op=show&page=gensoc.htm

enjoy

Hugh W

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-01-08 23:18

Læs og lær - please: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som oftest kun udtaler sig på egne vegne.

Fra : Keld

Dato : 02-01-08 21:02

"Lou" <lou@strawman.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> system på dansk er avanceret med mange muligheder og dog let at arbejde
> med, uden programmeringserfaring i f.eks. PhP?

Du kan finde en masse gratis CMS-systemer på http://opensourcecms.com/ - jeg
vil nok anbefale Drupal (www.drupal.org eller www.drupal.dk) eller Joomla
(www.joomla.com eller www.joomla.dk).

/Keld