Crome & Goldsmith
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-07 22:36

Jeg søger oplysninger om Crome & Goldsmith A/S, Østergade 32, København K.
Jeg er interesseret i at vide, hvornår firmaet lukkede samt hvem der evt
overtog firmaet.
Mvh
KG

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-12-07 01:17

"KG" skrev bl.a.:

> Jeg søger oplysninger om Crome & Goldsmith A/S, Østergade 32,
> København K.
> Jeg er interesseret i at vide, hvornår firmaet lukkede samt hvem der
> evt overtog firmaet.

Bibliotek.dk er en af vore venner! Se fx her:
http://bibliotek.dk/vis.php?field1=lti&term1=crome%20%26%20goldschmidts%20fabriker

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-07 15:23

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Bibliotek.dk er en af vore venner! Se fx her:
> http://bibliotek.dk/vis.php?field1=lti&term1=crome%20%26%20goldschmidts%20fabriker
>
> --

Tak for linket, men jeg er primært interesseret i oplysninger om afdelingen
på Strøget i København.
Mvh
KG

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 30-12-07 10:16

KG skrev:
> [...]
K.
> Jeg er interesseret i at vide, hvornår firmaet lukkede samt hvem der evt

"Crome & Goldschmidt standser l. marts [1971] salget fra sin bygning på
hjørnet af Østergade og Kristen Bernikowsgade og sluttes sammen med Illum
under navnet: Illum/Crome & Goldschmidt."

Citat fra: http://www.kobenhavnshistorie.dk/bog/khsd/1900/1971.html

I Politikens Hvem-Hvad-Hvor 1972 står der under Hvad der hændte 10. februar
1971, at stormagasinet Crome & Goldschmidt i København opgiver egen
forretning og går sammen med konkurrenten Illum.

Mvh og godt nytår

Svend-Erik

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-12-07 14:40

Svend-Erik Lindberg skrevbl.a.:

> "Crome & Goldschmidt standser l. marts [1971] salget (...)
>
> Citat fra: http://www.kobenhavnshistorie.dk/bog/khsd/1900/1971.html

Hej Svend-Erik

Udmærket link - og udmærket websted med tjek på hovedstadens kronologi.
Det vil sige sådan da! Jeg ville 'naturligvis' lige se hvordan man
omtalte Storno, men ak! Ikke ét ord. Til gengæld var Østrigsgades Skole
nævnt et par gange.

Godt nytår til nyhedsgruppen.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-07 15:29

"Svend-Erik Lindberg" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> februar 1971, at stormagasinet Crome & Goldschmidt i København opgiver
> egen forretning og går sammen med konkurrenten Illum.

Tak for oplysningerne lige hvad jeg søgte.
Mvh
KG