Politistation i Hillerødgade i Kbh., hvorn~
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-12-07 12:30

I gruppen dk.kultur.film er der et spørgsmål, om hvorvidt
der har ligget en politistation i Hillerødgade i København i
1970'erne eller 1980'erne.

Jeg har desværre ingen vejvisere fra den periode, men
et bykort fra Politikens Forlag, 1955, som nævner 9
politikredse i "Staden København", med følgende stationer:

1 Nyropsgade 20
2 Antoniegade 11
3 St. Kongensgade 108
4 Under Elmene 7
5 Eskildsgade 2
6 Fælledvej 20
7 Rosenvængets Allé 9
8 Tomsgaardsvej 35
9 Molbechsvej 2

De kredsnumre må jo være lavet om på et tidspunkt, men
har der evt. været en politistation i Hillerødgade (kreds 8),
før man fik bygget den nye (station 3), Borups Alle 266?

--
Herluf :·)

Fra : Michael Olsen

Dato : 21-12-07 20:43

On 21 Dec., 12:30, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:
> I gruppen  dk.kultur.film  er der et spørgsmål, om hvorvidt
> der har ligget en politistation i Hillerødgade i København i
> 1970'erne eller 1980'erne.

Jeg prøvede, om jeg kunne finde tråden, men det mislykkedes.

Kunne der være tale om den Falck-station, som lå i Hillerød-gade?

mvh Michael

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-12-07 11:38

Michael Olsen skrev:

> Jeg prøvede, om jeg kunne finde tråden, men det mislykkedes.

Tråden hedder:
Politistation i Midt om Natten? (første indlæg): 18. december 2007
14:54

> Kunne der være tale om den Falck-station, som lå i Hillerød-gade?

Falckstationen er også den eneste station, jeg kan finde
på forskellige bykort.

--
Herluf :·)

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 22-12-07 17:13

> [...]
> Politistation i Midt om Natten? (første indlæg): 18. december 2007 14:54

> Falckstationen er også den eneste station, jeg kan finde

Falck-stationen lå på Lundtoftgade 85 (hjørnet af Hillerødgade). Den blev
vist lukket 1980 eller 1981.

Mvh
Svend-Erik

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 20-02-08 22:46

On Fri, 21 Dec 2007 12:30:25 +0100, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> [...]
>har der evt. været en politistation i Hillerødgade (kreds 8),
>før man fik bygget den nye (station 3), Borups Alle 266?

Lidt sent input:

Jeg boede i Hillerødgade i 1967-1991. Der var ingen politistation. Kun
den omtalte Falckstation. Derimod hed stationen på Tomsgaardsvej
station 8, som du også skriver i din liste. Det var station 8, der
blev til station 3 på Borups Alle.

Med venlig hilsen
Kirsten

--