spørgsmål om via chipset
Fra : Brian Olesen

Dato : 11-11-07 17:21

Hejsa
Har en gammel prescott 3.2 som har brug for nyt mb.
jeg har set på lidt forskellige mb-er hvor kun et enkelt havde et Intel
chipset et 865G tror jeg det var.
Men så studsede jeg lidt over, at Via åbenbart er blevet ret populære at
stoppe i de nye bundkort?
Der findes et vm800 og et åbenbart lidt nyere vm900?

Hvordan er disse sammenlignet med Intel i forhold til stabilitet og ydelse
osv?

Mvh. Brian

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-11-07 18:00

Brian Olesen wrote:

> Hvordan er disse sammenlignet med Intel i forhold til stabilitet og ydelse
> osv?

Jeg kender ikke meget til Intel CPU'er (den sidste jeg havde var en
PII-400), men VIA chipsets har jeg rigtigt gode erfaringer med. Min
nuværende Athlon 64 kommunikerer via VIA (!) og den er klippestabil,
både i Windows og i Linux.

Jesper Poulsen

Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 12-11-07 12:46

Hej

Men hvad med HD, grafikkort og RAM klodser? Hvis du evt vil genbruge PATA
hard diske, AGP grafikkort og DDR RAM klodser, så er der jo vist kun ét
bundkort at vælge imellem, nemlig

ASRock 4CoreDual-SATA2
LGA775 Socket / VIA PT880 Pro / 1066 MHz / ATX

Har selv lige opgraderet til et sådant bundkort (og en Pentium DualCore
E2160) og genbruger uden problemer PATA HD'e, AGP grafikkort og DDR ram.

Se iøvrigt disse tests
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3024&p=1
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2814
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3024&p=5

vh/Kjeld Olesen

Fra : Brian Olesen

Dato : 12-11-07 13:33

"Kjeld Olesen [2000]" <kol.nospam@crc.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har selv lige opgraderet til et sådant bundkort (og en Pentium DualCore
> E2160) og genbruger uden problemer PATA HD'e, AGP grafikkort og DDR ram.

Tak til jer begge 2 for svar.

Mvh. brian