Afløser for mit gamle asus p4c800 deluxe
Fra : skibber

Dato : 11-11-07 12:15

Jeg kunne godt tænke mig et nyt bundkort der
har pci Express da det ved at være lidt svært at få
et godt grafigkort til det.

Men jeg vil helt genbruge de gamle komponenter såsom ram og cpu
fra mit P4C800 Deluxe.

Nogen der har et godt bud på det ?

/skibber

Fra : Hans

Dato : 11-11-07 12:29

skibber wrote:
> [...]
> et godt grafigkort til det.
>
> Men jeg vil helt genbruge de gamle komponenter såsom ram og cpu

Det kan ikke lade sig gøre. S-478 er ikke designet til PCI-Express.

Hans

Fra : skibber

Dato : 13-11-07 21:03

On 11-11-2007 12:29:05, "Hans" wrote:

> Det kan ikke lade sig gøre. S-478 er ikke designet til PCI-Express.
>
> Hans

Tænkte jeg nok

Fra : Finn og Angela

Dato : 12-11-07 00:16

"skibber" <fredibau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> et godt grafigkort til det.
>
> Men jeg vil helt genbruge de gamle komponenter såsom ram og cpu

Ram kan genbruges i et A64 Socket 939 system..

Derudover har Asrock også lavet en del kombibundkort (Agp/pci express og
DDR/DDR2 ram).

Cpu bli´r det nok svært at genbruge

Finn

Fra : skibber

Dato : 13-11-07 21:04

On 12-11-2007 00:15:33, "Finn og Angela" wrote:
> Asrock

Kikker lidt på Asrock site

/skibber

Fra : Kjeld Olesen [2000]

Dato : 12-11-07 12:50

Køb en Pentium DualCore E2160 når du er ved det

ASRock 4CoreDual-SATA2
LGA775 Socket / VIA PT880 Pro / 1066 MHz / ATX

Har selv lige opgraderet til et sådant bundkort (og nævnte Pentium DualCore
E2160) og genbruger uden problemer PATA HD'e, AGP grafikkort og DDR ram.

Samlet opgraderings pris (CPU med køler samt bundkort) = kr 1100
Og så kan den overclockes til 2,4 GHz ved bare at sætte FSB til 1066 MHz

Se iøvrigt disse tests
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3024&p=1
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2814
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3024&p=5

vh/Kjeld Olesen

Fra : skibber

Dato : 13-11-07 21:06

On 12-11-2007 12:50:24, "Kjeld Olesen [2000]" wrote:
> [...]
>
> Samlet opgraderings pris (CPU med køler samt bundkort) = kr 1100
> Og så kan den overclockes til 2,4 GHz ved bare at sætte FSB til 1066 MHz

Nu har jeg hentet manualen til ASRock 4CoreDual-SATA2
det ser lovende ud, men jeg kunne godt bruge en lidt hurtigere Cpu.

/skibber

Fra : Brian Olesen

Dato : 12-11-07 13:31

> [...]
> et godt grafigkort til det.
>
> Men jeg vil helt genbruge de gamle komponenter såsom ram og cpu

Hvis dit bundkort ellers er helt 100 % ok vil jeg sikkert gerne købe det.

Kig evt. her:
http://www.newegg.com/Product/Product.asp?Item=N82E16813157075

og
her:
http://usa.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=12&l3=27&model=167&modelmenu=1

Mvh. brian

Fra : skibber

Dato : 13-11-07 21:10

On 12-11-2007 13:31:17, "Brian Olesen" wrote:

> "skibber" <fredibau@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis dit bundkort ellers er helt 100 % ok vil jeg sikkert gerne købe det.

> [...]

Mit bundkort fejler intet men jeg gemmer det til andet brug
linket til asus dutter ikke lige i øjeblikket
så hvis du lige vil smide bundkortets model navn op
kan jeg finde info andet steds.

/skibber

Fra : skibber

Dato : 13-11-07 21:11

On 11-11-2007 12:15:07, "skibber" wrote:
> [...]
> et godt grafigkort til det.
>
> Men jeg vil helt genbruge de gamle komponenter såsom ram og cpu

Tak for info til alle, nu er der lidt at tænke over.
/skibber