Spdif og minijack samtidig
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-11-07 16:26

Hey

Jeg har fået købt mig et mediacenter fra mm-vision, der er kørende med
bundkortet Gigabyte GA-MA69GM-S2H. På kortet er der bl.a. udgange via
minijack stik til surround samt via spdif.

Jeg har smidt et kabel i spdif til min forstærker, og vil gerne have et
kabel i det ene minijack direkte til mit fjernsyn, da jeg gerne vil kunne
se fjernsyn med lyd UDEN at skulle tænde forstærkeren. Men det er om om, at
bundkortet kun kan klare ENTEN minijack ELLER spdif - ikke begge dele
samtidigt.

Nogle der kan bekræfte dette eller har løsninger?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Hans

Dato : 04-11-07 17:17

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> - ikke begge dele samtidigt.
>
> Nogle der kan bekræfte dette eller har løsninger?

Der er signal på begge udgange. Den eneste som kan afbrydes er spdif og den
bruger du jo allerede.

Hans

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-11-07 17:21

[...]

> Der er signal på begge udgange. Den eneste som kan afbrydes er spdif og den
> bruger du jo allerede.

weird, for lige pt. har jeg signal på min spdif, men der kommer absolut
intet ud fra min minijack fætter.. ehm..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Hans

Dato : 04-11-07 17:25

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>
> weird, for lige pt. har jeg signal på min spdif, men der kommer
> absolut intet ud fra min minijack fætter.. ehm..

Er du sikker på at du ikke har fået skruet ned eller muted den grønne line
out i mixeren?

Prøv eventuelt også og gennemgå dine settings for digitaloutput.

Hans

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-11-07 17:36

[...]

> Er du sikker på at du ikke har fået skruet ned eller muted den grønne line
> out i mixeren?

ja, det er jeg sikker på.. men i kontrolpanelet til lyden skal man vælge om
'digital out' er standard eller 'almindelig out' er standard.. kan det have
noget at sige?

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Hans

Dato : 04-11-07 17:43

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>
> ja, det er jeg sikker på.. men i kontrolpanelet til lyden skal man
> vælge om 'digital out' er standard eller 'almindelig out' er
> standard.. kan det have noget at sige?

Nej, men du har sikkert enabled "DTS Interactive", og her er kun de digitale
udgange aktive.

Hans

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-11-07 19:32

[...]

> Nej, men du har sikkert enabled "DTS Interactive", og her er kun de digitale
> udgange aktive.

nogen fornemmelse af, hvor jeg kan have gjort det henne?

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Hans

Dato : 04-11-07 19:43

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>
> nogen fornemmelse af, hvor jeg kan have gjort det henne?

Jeg tror det er på tide at du bladrer op på side 86 i din manual.

Kig gerne også på de omkringliggende sider.

Hans

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 04-11-07 21:07

[...]

> Jeg tror det er på tide at du bladrer op på side 86 i din manual.
>
> Kig gerne også på de omkringliggende sider.

jeg har nu været igennem, og min manual har ingen side 86 - der er kun 85
skrevne sider.. ehm.. og de omkringliggende sider forklarer intet om DTS
Interactive.. desværre..

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Hans

Dato : 04-11-07 21:31

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
>
> jeg har nu været igennem, og min manual har ingen side 86 - der er
> kun 85 skrevne sider.. ehm.. og de omkringliggende sider forklarer
> intet om DTS Interactive.. desværre..

Du kan hente den manual jeg omtaler her:

http://kvik.org/download/001_motherboard_manual_ga-ma69gm-s2h_e.pdf

Hans

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 05-11-07 11:51

[...]

> http://kvik.org/download/001_motherboard_manual_ga-ma69gm-s2h_e.pdf

ah, mit software ser væsentligt anderledes ud end det de refererer til i
manualen.. ehm.. jeg har ikke knappen DTS Interactive..

Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk