XFX nForce 680i LT SLI Motherboard
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-10-07 21:37

Hej

Jeg har købt et XFX nForce 680i LT SLI Motherboard.

Jeg vil gerne sætte et front audio panel i fronten af computeren, men
er rent ind i nogle forkortelser som jeg ikke lige kan gennemskue.

Forklaringen på de pins, hvor det skal sættes til er benævnt således:

1 PORT1_L
2 AUD_GND
3 PORT1_R
4 PRECENCE_J
5 PORT2_R
6 SENSE1_RETURN
7 SENSE_SEND
8 Empty
9 PORT2_L
10 SENSE2_RETURN

Jeg har et front panel hvor der er ledninger til mikrofon og audio ud,
hvor de passer på de pins der er på bundkortet, men de er benævnt
"Mic Out", "Mik Return" og ligeledes med "Audio Out L", "Audio Out R",
"Audio Return L", "Audio Return R" og "Audio Ground". Kun den sidste
er let at gennemskue, men hvordan sættes resten sammen?

Stikkene vil passe.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Hans

Dato : 30-10-07 21:47

Poul Erik Lindaa wrote:
> [...]
> "Audio Return L", "Audio Return R" og "Audio Ground". Kun den sidste
> er let at gennemskue, men hvordan sættes resten sammen?

Dit bundkort har HD-Audio pin-out og dit kabinet er beregnet til AC-97
lydkort.

Glem alt om forskellen og knap stikket på. Det vil virke alligevel selv om
du får en ukendt enhed i enhedshåndteringen. Du kan alligevel ikke gøre
noget ved det uden at skifte kabinettet.

Hans

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-10-07 21:58

On Tue, 30 Oct 2007 21:46:31 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

> [...]
>du får en ukendt enhed i enhedshåndteringen. Du kan alligevel ikke gøre
>noget ved det uden at skifte kabinettet.

Jo, men hvad er PORT 1/2, SENSE 1/2, PRECENCE_J ?

De stik der er på ledningerne er løse (9 stk - det passer fint), men
benævnt som "Mic Out", "Mic Return", "Audio Out L", "Audio Out R",

Fra : Hans

Dato : 30-10-07 22:32

Poul Erik Lindaa wrote:

> [...]
> benævnt som "Mic Out", "Mic Return", "Audio Out L", "Audio Out R",
> "Audio Return L", "Audio Return R" og "Audio Ground"

Prøv og se denne beskrivelse på begge typer stik:

http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/CS-015851.htm

Forbindelserne er standard, så det betyder intet at bundkortet er et Intel.

Hans

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-10-07 22:45

On Tue, 30 Oct 2007 22:31:33 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

> [...]
>
>http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/sb/CS-015851.htm
>
>Forbindelserne er standard, så det betyder intet at bundkortet er et Intel.

Mange tak, har lige prøvet det, og det virker fint.

Fra : Hans

Dato : 30-10-07 22:49

Poul Erik Lindaa wrote:

> Mange tak, har lige prøvet det, og det virker fint.

Fint nok. Jeg har i mellemtiden fundet noget bedre, hvor ledningsfarverne
også er med:

http://kvik.org/fotos/pinout.jpg

Det er nok en god idé at gemme dette billede, da jeg ikke kan garantere at
det bliver på serveren.

Hans