Problemer med lyd på Asus P5KC
Fra : Jakob

Dato : 15-10-07 20:37

Hej!
Jeg har for nyligt samlet et nyt system bestående bl.a. af et Asus P5KC
bundkort. Når jeg sætter mine hovedtelefoner i udgangen (enten front
eller bagved) hører jeg en meget svag "knitren" som jeg ikke oplever når
jeg har samme hovedtelefoner koblet til min laptop. Jeg har opgraderet
driverne til kortet, og har ikke ellers noget bud på hvad der kan være galt.

Er der nogen der har et forslag til hvad det kan skyldes? der burde vel
være total tavshed når jeg ikke afspiller lyd.

--
Jakob

Fra : sls\(2770\)

Dato : 15-10-07 22:03

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har et forslag til hvad det kan skyldes? der burde vel
> være total tavshed når jeg ikke afspiller lyd.

Jeg havde problemet på et andet Asus board, og der hev jeg den interne
højttaler(kabinet højttaleren) fra, så forsvandt støjen.

// Sid

Fra : Hans

Dato : 15-10-07 22:23

sls(2770) wrote:
> "Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg havde problemet på et andet Asus board, og der hev jeg den interne
> højttaler(kabinet højttaleren) fra, så forsvandt støjen.

Ah.. Det berømte A8N32-SLI Deluxe hotfix.

Hans

Fra : sls\(2770\)

Dato : 16-10-07 08:53

> Ah.. Det berømte A8N32-SLI Deluxe hotfix.

Ja, det kunne du godt have fortalt noget før.. Havde problemet i 2 mdr. før
jeg fandt ud af det.

Fra : Hans

Dato : 16-10-07 09:25

sls(2770) wrote:

> Ja, det kunne du godt have fortalt noget før.. Havde problemet i 2
> mdr. før jeg fandt ud af det.

Jeg mindes ikke rigtig at du har spurgt i gruppen, for ellers havde du sørme
fået forslaget med det samme. Der er nemlig rigtig mange med dette problem,
og det er desværre ikke kun dette bundkort.

Hans

Fra : sls\(2770\)

Dato : 16-10-07 20:34

> [...]
> sørme fået forslaget med det samme. Der er nemlig rigtig mange med dette
> problem, og det er desværre ikke kun dette bundkort.

Har heller ikke spurgt, men kan godt se min smily vender forkert

// Sid

Fra : Mads

Dato : 15-10-07 22:50

On Mon, 15 Oct 2007 21:37:28 +0200, Jakob <jtonospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der har et forslag til hvad det kan skyldes? der burde vel
>være total tavshed når jeg ikke afspiller lyd.

Eksperimenter med at slå nogen af de andre lyd-enheder fra,
f.eks. Mic og/eller Line-in. Især en tændt Mic forbindelse med
mic-forstærkning forbindelse kan være årsag til en susen eller
knitren.