Asus A8V-VM SE blæserstyring!?
Fra : Rasmus O.

Dato : 04-10-07 18:51

Hej NG,
Har netop udskiftet bundkortet til ovenstående,
nu kører CPU -blæseren konstant på FULD fart,
har været i BIOS og se, der er intet at "pille" ved.
Har været på udenlandske grupper og søge,
der er det tilsyneladende et kendt problem,
Nogen der kan hjælpe (udover at skifte til en blæser
der selv regulere hastigheden!), evt. et program der kan regulere
omdrejningerne?

Mvh
Rasmus O.

Fra : Hans

Dato : 04-10-07 19:15

Rasmus O. wrote:
> [...]
> Nogen der kan hjælpe (udover at skifte til en blæser
> der selv regulere hastigheden!), evt. et program der kan regulere

Der skulle være gode chancer for at bundkortet er understøttet af Speedfan:

http://www.almico.com/sfdownload.php

Hans

Fra : Rasmus O.

Dato : 04-10-07 21:43

> Der skulle være gode chancer for at bundkortet er understøttet af
> Speedfan:
>
> http://www.almico.com/sfdownload.php
>
> Hans

Hej Hans,
Tak for dit hurtige svar!
Har installeret SpeedFan 4.33, desværre ændre
blæseren ikke hastighed, selvom jeg har "skruet"
ned for alle muligheder!

Rasmus O.

Fra : Hans

Dato : 04-10-07 22:29

Rasmus O. wrote:

> Hej Hans,
> Tak for dit hurtige svar!
> Har installeret SpeedFan 4.33, desværre ændre
> blæseren ikke hastighed, selvom jeg har "skruet"
> ned for alle muligheder!

Har du været forbi "Advanced" fanen, valgt Winbond chippen og prøvet de
forskellige muligheder for PWM mode?

Hans

Fra : Rasmus O.

Dato : 05-10-07 18:55

> Har du været forbi "Advanced" fanen, valgt Winbond chippen og prøvet de
> forskellige muligheder for PWM mode?
>
> Hans

Har prøvet "alle" mulige og umulige kombinationer (mener jeg!!)
uden at det har ændret det mindste på omdrejningerne!?
i programmet viser den temperatur og omdrejninger OK
(har prøvet at "holde lidt igen" på blæseren, og kan se at
temperaturen stiger, så programmet måler tilsyneladende hvad der sker,
men kan ikke ændre PWM eller spændingen til blæseren???

Rasmus O.