Forbrug celeron D 3,2 GHz
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-10-07 19:12

Er det ikke lidt rigeligt med et forbrug på 200 W idl, hvoraf
skærmen bruger 86 W, 212 W når jeg læser disse NG indlæg.
Bundkort asus P5VDC-MX
CPU celeron D 3,2 GHz
Cooler Scythe infinity 500 w
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-10-07 19:26

Ram 2 GB DDR SD ram
idl = idle = tomgang

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-10-07 20:15

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i meddelelsen

> Ram 2 GB DDR SD ram
> idl = idle = tomgang

Hvad har du ellers i maskinen?
Hvilket OS kører du med?

Mvh
Benjamin

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-10-07 08:52

On Mon, 1 Oct 2007 21:15:23 +0200, "Laziter [9440]"
<laziter@gmail.com> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i meddelelsen

>Hvad har du ellers i maskinen?
>Hvilket OS kører du med?
>
>Mvh
>Benjamin

Win xp sp2 på Maxtor SATA II 80 GB
Data Maxtor SATA II 250 GB
Grafikkort onboard
bruger den kun til lidt billedbehandling samt NG og almindelig
textbeh.
mvh Ebbe

Det er måske mig der er for sart ?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 02-10-07 13:26

> [...]
> Data Maxtor SATA II 250 GB
> Grafikkort onboard
> bruger den kun til lidt billedbehandling samt NG og almindelig

Jeg synes ikke det lyder for vildt når du regner skærmen med i forbruget.
Prøv at sætte systemet på standby og se hvor meget den trækker der.
Du burde ikke trække mere end omkring 30-40W i standby mode, og det er høje
tal jeg bruger.
Min gamle stationære hev omkring 25W i SB mode.
Den brugte så omkring 250W ved alm. brug og en del mere når 3D spil blev
spillet.

Mvh
Benjamin

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-10-07 15:25

On Tue, 2 Oct 2007 14:25:43 +0200, "Laziter [9440]"
<laziter@gmail.com> wrote:

> [...]
>Min gamle stationære hev omkring 25W i SB mode.
>Den brugte så omkring 250W ved alm. brug og en del mere når 3D spil blev

Jeg har aldrig brugt standby, men prøvede nu. Jeg stillede den
til standby + at slukke skærm og harddisk, og den viste 92 W
mvh Ebbe

Fra : Hans

Dato : 02-10-07 15:50

Ebbe Hansen wrote:

> Jeg har aldrig brugt standby, men prøvede nu. Jeg stillede den
> til standby + at slukke skærm og harddisk, og den viste 92 W

Har du sat den til at bruge S3 tilstand under ACPI i bios?

Hvilken PSU sidder der i maskinen?

Hans

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-10-07 19:37

On Tue, 2 Oct 2007 16:49:36 +0200, "Hans"
<nospam@kvik.org.invalid> wrote:
klip
>Har du sat den til at bruge S3 tilstand under ACPI i bios?

Den stod default til AUTO. Jeg har prøvet at ændre den
og den viser 46 W, men det er vist fordi den slukker PC'en, der
er en grøn lampe de blinker på forkant af kabinettet, den vil
ikke starte op, jeg må bruge kontakten som ved normal opstart,
men åbne programmer er ikke lukket.
>Hvilken PSU sidder der i maskinen?

Celeron D 3,2 GHz
>Hans

mvh Ebbe

Fra : Hans

Dato : 02-10-07 21:44

Ebbe Hansen wrote:
> [...]
> er en grøn lampe de blinker på forkant af kabinettet, den vil
> ikke starte op, jeg må bruge kontakten som ved normal opstart,

S3 er den dybeste tilstand af standby, så den er bestemt ikke slukket
hvilket du kan se af den blinkende power-led. Det er udmærket at du kun kan
vække den via et tryk på power-knappen, da et puf til musen eller tryk på en
tast uforvarende kan vække den. Den bruger også mindst strøm hvis den ikke
skal kontrollere mus eller tastatur.

> Celeron D 3,2 GHz

Det er din CPU. Jeg spurgte om din PSU, altså din strømforsyning, og det er
ikke nok at du skriver en 400W. Du skal ned og kigge på siden af boksen og
se hvad "dyret" hedder.

Hans

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 03-10-07 16:23

On Tue, 2 Oct 2007 22:44:12 +0200, "Hans"
> [...]

>ikke nok at du skriver en 400W. Du skal ned og kigge på siden af boksen og

Tak for din interesse Hans, det var forøvrigt din gode omtale af
Sonata III, der fik mig til at købe den, samt Scythe infinity, og
det er fantastisk, helt lydløst, det var jo mit største problem.
OK, det ser så fint uf i standby 46 W.
Min PSU er den 500 W som følger med Sonata III, så det ser lyst
og lykkeligt ud
Tak for hjælpen
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 03-10-07 16:37

On Wed, 03 Oct 2007 17:23:29 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:
Klip

> [...]
Undskyld, glemte navnet
Min PSU hedder Antec Earthwatts EA 500 500W Max
mvh Ebbe

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-10-07 17:14

> OK, det ser så fint uf i standby 46 W.