hvilken ram til hvilken hastighed?
Fra : Brian Olesen

Dato : 28-09-07 11:49

Hejsa
Jeg står overfor at opgradere til et af disse her nye bundkort med en fsb på
er det 1333 mhz?

Men hvilken ddr2-ram vil i såfald være den optimale at købe, hvor pris og
kvalitet står i et fornuftigt forhold og hvor netop den høje bus-hastighed
udnyttes? Det er jo lidt træls at købe ram, der så bli'r til en flaskehals i
ens sprit nye system.

Mvh. Brian

Fra : J

Dato : 28-09-07 12:21

On Fri, 28 Sep 2007 12:49:18 +0200, "Brian Olesen" <nomail@please.dk>
wrote:

> [...]
>udnyttes? Det er jo lidt træls at købe ram, der så bli'r til en flaskehals i

PC2-5300 er stadig nok. Det er bare de indre multiplikatorer i
CPU'erne der er ændret for en indre fsb1333. Betyder meget lidt.
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/core2duo-e6850.html

Men PC2-6400 og mere kan også anvendes.
Dual-channel DDR2 1066/800/667 MHz skriver man.
http://www.i-tech.com.au/products/19018_Asus_P5K_SE_S775_QuadCore_P35_FSB1333.aspx

mvh

John

Fra : Brian Olesen

Dato : 30-09-07 21:19

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men PC2-6400 og mere kan også anvendes.
> Dual-channel DDR2 1066/800/667 MHz skriver man.

Mange tak for nogle gode links man kunne blive lidt klogere af.
Compumail.dk kom med nogenlunde samme svar, men lige p.t. er det jo 800 mhz
rammer der vist nok er billigst på edb-priser.
Jeg vil gerne give min maskine noget ordentligt at arbejde med, men høre
ikke til dem, der poster flere tusinde ekstra i noget extreme ram bare for
sjov.

Mvh. brian