bundkort til pc5400 ram
Fra : rasmus

Dato : 22-09-07 21:06

hejsa,

faldt over et par klodser pc-5400 1gb elixir ddr2-667 ram hos mm-vision til
239 kroner. Købte et par stykker men ak og ve - de er for lange (!) til at
sidde på mit bundkort (gigabyte 8-siml).

Hvilket (billigt) bundkort kan sådan nogle klodser sættes på?

ras

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-09-07 21:50

"rasmus" skrev i en meddelelse
> faldt over et par klodser pc-5400 1gb elixir ddr2-667 ram hos mm-vision
> til 239 kroner. Købte et par stykker men ak og ve - de er for lange (!)
> til at sidde på mit bundkort (gigabyte 8-siml).

Det bundkort bruger ddr(1) ram, det er ikke fysisk kombatibelt med ddr2 som
du har købt.
Længden skulle gerne være den samme, men der sidder en "notch" som er
placeret anderledes på ddr1/2 , så man ikke forsøger at sætte det gale ram
i.

> Hvilket (billigt) bundkort kan sådan nogle klodser sættes på?

Der findes en milliard +- et par stykker.. har du en cpu også eller skal
den også købes? Faktisk vil jeg sige at det er lidt en underlig
indfaldsvinkel at starte med at købe ram'en, og så tilpasse resten..

Fra : rasmus carlsen

Dato : 23-09-07 09:46

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> [...]
> Længden skulle gerne være den samme, men der sidder en "notch" som er
> placeret anderledes på ddr1/2 , så man ikke forsøger at sætte det gale ram

- yes du har ret. De er lige lange men "hullet" passer ikke

> Der findes en milliard +- et par stykker.. har du en cpu også eller skal
> den også købes? Faktisk vil jeg sige at det er lidt en underlig
> indfaldsvinkel at starte med at købe ram'en, og så tilpasse resten..

- I know, men jeg har en masser stumper og kan sådan set samle to komplette
pc'ere hvis jeg bare havde to bundkort med cpu som rammene kunne sidde på.
Så kan knægten få en maskine ved siden af sin fars

ras

Fra : Hans

Dato : 22-09-07 22:19

rasmus wrote:
> [...]
> for lange (!) til at sidde på mit bundkort (gigabyte 8-siml).
>
> Hvilket (billigt) bundkort kan sådan nogle klodser sættes på?

Der findes desværre ingen bundkort til ddr2 ram til P4 i sokkel-478, så du
skal både have nyt bundkort og cpu.

Hans