skifte (msi) bundkort uden at skulle insta~
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-09-07 15:23

kan jeg mon skifte mit nuværende msi / VIA PT880 Neo ud med dett :

MSI K8T Neo2-F V2.0 Mainboard: Socket 939 / VIA K8T800 Pro / 1000 MHz
/ ATX

uden at skulle til at instalere windows og alle programmer om på min
harddisk ? jeg har nemlig ret meget instaleret så det sikkert vil tage
mig en uge at få det instaleret .

jeg skal nemlig skifte min gamle p4 3.0 cpu ud med en atlon 64
dualkerne cpu og ved at skifte disse to bundkort kan jeg beholde mine
ddrram og mit agp grafikkort . jeg har nemlig ikke råd til at købe det
hele på en gang og så vil jeg kunne bruge den nye cpu til et pci
expres kort på et senere tidspunkt.
håber at nogen kan hjælpe

Fra : Dr.Phil

Dato : 20-09-07 15:30

"Punish the deed, not the breed." <not@home.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> ddrram og mit agp grafikkort . jeg har nemlig ikke råd til at købe det
> hele på en gang og så vil jeg kunne bruge den nye cpu til et pci

Nogen gange går det godt,andre gange knap så godt ;)

MEN prøv først at starte den op i fejlsikret tilstand og fjern så
bundkortsdrivere og grafikdrivere fra det gamle bundkort.

Men det er ikke usædvanligt at man må lave en Format C: efter skift af
bundkort.

SÅ HUSK BACKUP UANSET HVAD !!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-09-07 16:05

Dr.Phil wrote:

> Men det er ikke usædvanligt at man må lave en Format C: efter skift af
> bundkort.

Hvis man gør som jeg linker til går det godt...

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-09-07 15:30

Punish the deed, not the breed. wrote:
> [...]
> / ATX
>
> uden at skulle til at instalere windows og alle programmer om på min

Ja.

http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm
- Virker også med Windows 2000.

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-09-07 17:43

"Punish the deed, not the breed." <not@home.se> skrev

> kan jeg mon skifte mit nuværende msi / VIA PT880 Neo ud med dett :

Normalt ja, men det afhænger af, hvilken win du har. Hvis det er en oem vil
den antageligvis opdage, at der bliver skiftet for meget hardware ud, og så
er "fingeraftrykket" jo ændret.

Start med at fjerne alle hardwarespecifikke drivere, så alt kører på windows
indbyggede standarddrivere. Så burde det virke.

Men det er stadig en dårlig ide. Problemet er, at du ikke får fjernet alle
henvisninger til hardwaren i registreringsdatabasen, der oprettes blot nogle
nye. Samtidig er der programmer, som installerer specifik kode alt efter
hardwaren, f.eks. Adobe Photoshop og diverse videoredigeringssoftware.

Er der tale om alt andet end en tekstmaskine, så ville jeg ikke gøre det.
Selv om det virker umiddelbart, så er der ingen garanti for, at det virker
optimalt. At køre med så mange programmer, som er installeret under et andet
system vil - alt andet lige - næppe være optimalt.

Claus

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-09-07 17:49

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> optimalt. At køre med så mange programmer, som er installeret under et andet
> system vil - alt andet lige - næppe være optimalt.

Jeg har gjort det mange gange og har aldrig oplevet problemer -
overhovedet...

Jesper Poulsen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-09-07 19:05

On Thu, 20 Sep 2007 18:48:46 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Jeg har gjort det mange gange og har aldrig oplevet problemer -
>overhovedet...

kan jeg ikke også være heldig at når jeg starter op med det nye
bundkort at jeg bare skal instalere nye chipsetdrivere og måske ny
grafikkortdriver og at det hele så virker ? jeg tænker at når begge
bundkort er MSI og begge chipset er VIA så har jeg vel en lidt større
chanse for at det lykkes eller hvad ? nå jeg har printet hele smøren
ud og vil kigge på det inden jeg køber kortet

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-09-07 21:12

> [...]

> bundkort er MSI og begge chipset er VIA så har jeg vel en lidt større
> chanse for at det lykkes eller hvad ? nå jeg har printet hele smøren

Nej, for det er ikke til samme CPU. Hvis det var til samme CPU var
chancen større.

Jesper Poulsen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-09-07 19:02

>Normalt ja, men det afhænger af, hvilken win du har. Hvis det er en oem vil
>den antageligvis opdage, at der bliver skiftet for meget hardware ud, og så
>er "fingeraftrykket" jo ændret.

det er ikke en OEM jeg har det er en xp pro på cd så jeg kan bare
instalere det igen hvis det går galt jeg har instaleret flere gange
før men denne gang har jeg bare så mange programmer jeg ikke orker at
skulle til at sætte op igen

> [...]

>optimalt. At køre med så mange programmer, som er installeret under et andet
>system vil - alt andet lige - næppe være optimalt.

tjae måske har du ret men jeg tænker at hvis et enkelt program så ikke
skulle virke så kan jeg jo bare instalere dette enkle om igen og
dermed slippe for at instalere alle sammen