computrace, noget at lege med ?
Fra : WHaP

Dato : 07-09-07 02:47

hej

er en lykkelig ejer af en dell latitude d520, har haft den i næsten 1 år
uden problemer.
men for nogle dage siden fandt jeg en funktion som hedder computrace, denne
funktion kan kun ændre en gang og derefter den låst

så undre jeg mig lidt og tænker kan det nu også være rigtigt ?

dette har jeg valgt at teste ved at sætte min på off

og ønsker nu at aktivere denne funktion.

husk det er kun software, og derfor burde den kunne ændres lige så mange
gange som man ønsker.

har prøvet den normale format af hardisken dette virker dog ikke da
softwaren ligger på BIOS´en .

har haft BIOS genstartet ved at tage støm fra bundkortet ved fjernelse af
batteriet det sidder i MB, dernæst fjernet det normale batteri som
computeren normalt køre med.
haft den stående 24 timer og tændt igen dette gjorde ikke nogen forskel .

flashet min BIOS med en ældre software (der er kommer 2 nye opdateringer til
min model ) dette gav ingen pote og er ved at give lidt op ....

skal jeg virkelig ind og finde min BIOS chip på MB og fjerne/udskifte denne
for at den ændre sig ???

håber der er andre som kan lide at sætte sin bærebar på prøve =)

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 07-09-07 10:40

On Fri, 7 Sep 2007 03:46:34 +0200, WHaP wrote in
dk.edb.hardware.bundkort
<46e0ad77$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk>:

>hej
>

>er en lykkelig ejer af en dell latitude d520, har haft den i næsten 1 år
>uden problemer.

[...]

Prøv at søge på Google med søgeordene "dell computrace" så finder du en
del om dit problem.

Det korte af det lange er at funktionen ligger i BIOS.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : WHaP

Dato : 07-09-07 14:15

har læst en del om programmet og ser ud til at være meget sikkert men kan
stadig ikke få computrace til at give op, BIOS´en burde også kunne blive
slettet og installeret på en måde ?

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 08-09-07 16:29

On Fri, 7 Sep 2007 15:15:16 +0200, WHaP wrote in
dk.edb.hardware.bundkort
<46e14ee4$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk>:

>har læst en del om programmet og ser ud til at være meget sikkert men kan
>stadig ikke få computrace til at give op, BIOS´en burde også kunne blive
>slettet og installeret på en måde ?

Det er vel fordi funktionen også ligger i den nye BIOS, og nissen derfor
flytter med. Måske ligger der noget i CMOS / NVRAM på motherboardet. Men
Dells support må kunne svare kvalificeret.