no 80 conductor cable installed
Fra : rasmus

Dato : 19-08-07 16:00

når jeg starter får jeg denne fejl:

Primary IDE channel no 80 conmducoor cable installed
secondary IDE channel no 80 conmducoor cable installed

CMOS checksum error - defaults loaded

Hvad går det ud på?

Der sidder en master HD på hver ...

ras

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 19-08-07 16:50

"rasmus" <preben@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> når jeg starter får jeg denne fejl:
>
> Primary IDE channel no 80 conmducoor cable installed
> secondary IDE channel no 80 conmducoor cable installed

> [...]
Du skal have et 80 leder Ide kabel som f.eks dette:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800071

Fra : rasmus

Dato : 20-08-07 08:26

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
meddelelse news:46c866b3$0$72754$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Du skal have et 80 leder Ide kabel som f.eks dette:
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=800071

- ok (tror måske jeg har et liggende et sted). Men hvilken forskel gør det?
Comoputeren virker fint

ras

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-08-07 16:27

rasmus wrote:

> [...]
> meddelelse news:46c866b3$0$72754$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> - ok (tror måske jeg har et liggende et sted). Men hvilken forskel gør

Hastigheden. På et 80 leder kabel er hveranden leder skærm og derfor kan
dataene transmiteres hurtigere. Et 40 leder kabel kan højest køre UDMA 33,
mens et 80 leders kan køre op til UDMA 133. Begge dele afhænger
selvfølgelig af at både controller og disk understøtter det.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.