Chassis intruded (BIOS fejl)
Fra : Ukendt

Dato : 18-08-07 00:17

Jeg har et helt nyt Asus P5K bundkort, men hver gang jeg booter kommer flg.
besked:

Chassis intruded ! Fatal Error... System Halted

Den eneste måde at komme videre på, er at trykke én gang på reboot-knappen
på pc'en (ikke on/off knappen på kabinettet men den lille boot-knap ved
siden af). Så starter systemet fint. Men næste gang jeg tænder skal jeg
igennem samme procedure én gang til. Hvordan får jeg den besked væk?

Jeg har prøvet at flytte jumperen som der står i manualen, men det hjælper
ikke. Kabinettet står godt nok åbent pt., men der er ikke sat nogen sensor
på det intrusion-halløj, så det kan næppe være derfor.
I bios (både version 0414 og 0603) kan jeg ikke finde nogen funktion der har
med åbning af chassis at gøre.

Håber nogen kan hjælpe!

MVH Steen

Fra : Hans

Dato : 18-08-07 00:50

Steen F. wrote:
> [...]
> nogen sensor på det intrusion-halløj, så det kan næppe være derfor.
> I bios (både version 0414 og 0603) kan jeg ikke finde nogen funktion

Prøv og se i Boot Settings menuen. Er der ikke et punkt som hedder "Case
open warnings".

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-07 01:43

Hans wrote:
> Prøv og se i Boot Settings menuen. Er der ikke et punkt som hedder
> "Case open warnings".

Nej desværre, i Boot menuen står der disse 3 punkter:

1) Boot Device Priority
2) Boot Settings Configuration
3) Security

Ved 1) er det boot-rækkefølgen (floppy, CD-rom, HDD osv.)
Ved 2) er det Quick Boot (yes/no), Full Screen logo, AddOn ROM display mode,
Bootup Num-Lock, Wait for F1..., Hit 'Del'..., Interrupt 19...
Ved 3) er det Change Supervisor Password og Change User Password. Ud for
disse står 'Not Installed'. Der er ingen password-sikring pt.

Jeg har også prøvet at resette CMOS, men det har heller ikke hjulpet.

MVH Steen

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 18-08-07 06:54

"Steen F." <steenSNABELAsteenmartin.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> disse står 'Not Installed'. Der er ingen password-sikring pt.
>
> Jeg har også prøvet at resette CMOS, men det har heller ikke hjulpet.

Sidder jumperen mellem Chassis Signal og Gnd (Default)?
Det er vist den eneste indstilling der kan disable denne feature så vidt jeg
kan se.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-07 16:11

Karl Erik Nielsen wrote:
> Sidder jumperen mellem Chassis Signal og Gnd (Default)?
> Det er vist den eneste indstilling der kan disable denne feature så
> vidt jeg kan se.

Med mindre Asus har skrevet forkert i manualen, så sidder jumperen som den
skal. Men jeg kan jo prøve mig lidt frem. Det kan være de har byttet om på
tingene, men underligt at sætte jumperen "forkert" ab fabrik.

MVH Steen

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-07 19:48

Steen F. wrote:
> [...]
> som den skal. Men jeg kan jo prøve mig lidt frem. Det kan være de har
> byttet om på tingene, men underligt at sætte jumperen "forkert" ab

Jeg har skrevet til Asus support, og de siger at jeg skal sende det retur
til forhandleren og få et nyt.

MVH Steen