Hjælp ønskes til oplysninger om jernbanefo~
Fra : Toke Nørby

Dato : 12-05-07 13:16

Jeg er ved at lave en bog om danske postfolk, de danske postkontorer
og deres bestyrere.

Foruden postfolk har der i flere perioder også været jernbanefolk ved
postekspeditioner/postkontorer og jeg har en del optegnelser om disse,
men jeg mangler nogle oplysninger her og der, så hvis du har kendskab
til fx fulde navn (vigtigt!), fødselstidspunkt/dødstidspunkt eller
andet, der ved de efterfølgende jernbanefolk er anført med et "?", vil
jeg meget gerne høre fra dig.

Tag venligst et kig på min liste over de personer, jeg pt har
mangelfulde oplysninger om:

http://www.norbyhus.dk/jernbane.html

På forhånd tak for enhver oplysning om de nævnte personer!

(Ovenstående er også postet i dk.fritid.jernbaner samt i
dk.videnskab.historie.genealogi)

--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Spraka og Tyra

Dato : 25-05-07 23:26

"Toke Nørby" <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg meget gerne høre fra dig.
>
> Tag venligst et kig på min liste over de personer, jeg pt har

Stationsforstander Lund, Christian Nielsen i Farum (København-Slangerup
Banen) blev i 1910 degraderet til stationsmester i Lindholm. I 1917 søgte
han forflyttelse til Varde-Vandel- Grindsted Jernbane som overassistent på
Vejle Nordbanegaard. I 1929 blev han driftsbestyrer på samme bane.
Kilde: KSB Kjøbenhavn-Slangerup Banen. P.Thomassen 1980

Trak sig tilbage 1935 af helbredshensyn
Født 1878 død 1947 (portrætfoto i Grindsted lokalhistoriske arkiv)
Kilde: Vandelbanen 1897-1957, Vejle Kulturhistoriske Museum 1987 ISBN
87-982578-1-1

/Svend

Fra : Toke Nørby

Dato : 26-05-07 07:12

"Spraka og Tyra" <svend@mail.telia.dk> wrote:

...snip

> [...]
>Født 1878 død 1947 (portrætfoto i Grindsted lokalhistoriske arkiv)
>Kilde: Vandelbanen 1897-1957, Vejle Kulturhistoriske Museum 1987 ISBN

1000 tak, Svend. Dejligt med hjælp! Dine oplysninger kommer med - med
kildeangivelse, tak.
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/