Afrejse fra Ellisisland
Fra : teknikkeren@gmail.co~

Dato : 01-05-07 15:28

i 1893 rejste min oldefar Lars P. Andersen til Amerika for at arbejde.
Jeg ved at han var med til at genopbygge Vallø Slot, som brænte i
1893, og som blev genopbygget fra 1894 og frem til 1904. Spørgsmålet
er så , hvordan finder jeg ud af hvornår han rejste fra Amerika?
Jeg ved at han levede sammen med kone og børn ved Strøby og at han i
de sidste år boede i København hvor han døde i 1959 i en alder af 89
år.
MVh Svend åge jakobsen

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 01-05-07 16:26

teknikkeren@gmail.com skrev:
> [...]
> Jeg ved at han levede sammen med kone og børn ved Strøby og at han i
> de sidste år boede i København hvor han døde i 1959 i en alder af 89

Du kan -måske- se det i lægdsrullen.

Børge

Fra : teknikkeren@gmail.co~

Dato : 03-05-07 19:50

On 1 Maj, 17:26, Børge Fogsgaard <fogsga...@mail.tdcadsl.dk> wrote:
> teknikke...@gmail.com skrev:> i 1893 rejste min oldefar Lars P. Andersen til Amerika for at arbejde.
>
> Du kan -måske- se det i lægdsrullen.
>
> Børge

Hej Børge.
Det vil jeg da prøver, tak for hjælpen.
MVh Svend Åge

Fra : Poul Borkenfelt

Dato : 29-06-07 21:19

<teknikkeren@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Har du prøvet disse to:
www.ellisisland.org
www.FamilySearch.org

Sidstnævnte er en af mormonernes sider, men den kan til tider være nyttig.

mvh
Poul

Fra : Hugh Watkins

Dato : 30-06-07 01:50

Poul Borkenfelt wrote:
> [...]
> www.FamilySearch.org
>
> Sidstnævnte er en af mormonernes sider, men den kan til tider være nyttig.

ask at NARA

U.S. National Archives and Records Administration - Archives.gov Home
Search All NARA Web Pages ... 8601 Adelphi Road, College Park, MD
20740-6001 Telephone: 1-86-NARA-NARA or 1-866-272-6272. The National
Archives Experience ...
www.archives.gov/

Hugh W

--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Hugh Watkins

Dato : 30-06-07 01:56

Hugh Watkins wrote:

> [...]
> Search All NARA Web Pages ... 8601 Adelphi Road, College Park, MD
> 20740-6001 Telephone: 1-86-NARA-NARA or 1-866-272-6272. The National

også folkeregister

og politi blad fra 1921

Hugh W