Vsa. Politigården i København
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-03-07 12:28

Hvad var det nu der oprindelig / tidligere lå ved siden af Politigården,
altså på området Edvard Falcks Gade / Niels Brocks Gade / Mitchellsgade
/ Stoltenbergsgade?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
"Nå, men sådan er det altså. Og det er vi mange der mener."

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 13-03-07 20:44

Jørgen Grandt skrev:
> Hvad var det nu der oprindelig / tidligere lå ved siden af Politigården,
> altså på området Edvard Falcks Gade / Niels Brocks Gade / Mitchellsgade
> / Stoltenbergsgade?

Der lå en tømmergrav (vandgrav). Mitchellsgade hed såmænt Tømmerpladsgade.

Børge

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-03-07 23:04

Børge Fogsgaard skrev bl.a.:

> Der lå en tømmergrav (vandgrav). Mitchellsgade hed såmænt
> Tømmerpladsgade.

Aha. Men hvad var der på (den del af) området hvor Cab Inn City-hotellet
nu ligger? Jeg mener, hvad lå der lige før hotellet blev bygget?

Jeg ser at Mitchellsgade fik sit nuværende navn allerede i 1907.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- Er det ikke morsomt der findes mennesker som

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 14-03-07 07:49

Hej Jørgen.

Før Cab Inn blev bygget, lå grunden i flere år tom, og blev i en periode
benyttet som parkeringsplads. Før den tid lå der en stor træbygning, som
vistnok oprindeligt var et stort garageanlæg bygget af TAXAMOTOR i 1910.
Selskabet forlod den i 1935. Hvad den siden blev brugt til erindrer jeg
ikke. Jeg mener ikke, at det er mere end 10 - 20 år siden den blev nedrevet.
Du kan finde nogle billeder, hvor bygningen er med, i KB's nationale
billeddatabase.

Mvh
Svend-Erik

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-03-07 09:43

Svend-Erik Lindberg skrev bl.a.:

> [...]
> 20 år siden den blev nedrevet.
> Du kan finde nogle billeder, hvor bygningen er med, i KB's nationale

Hej Svend-Erik
Nå ja! Jeg kunne godt se træbygningen/-facaden for mig, men kunne ikke
huske hvad der lå bag, så at sige. Og så anede jeg ikke engang at
Taxamotor var så gammelt et foretagende. Har netop kigget på deres
hjemmeside. Troede faktisk, at Taxa/CE 9001 var ældst. Vil prøve at lede
efter billeder i databasen.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
Min far og jeg har altid vidst alting. Det jeg ikke vidste, vidste han.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 14-03-07 12:41

Svend-Erik Lindberg wrote:

> [...]
> ikke. Jeg mener ikke, at det er mere end 10 - 20 år siden den blev nedrevet.
> Du kan finde nogle billeder, hvor bygningen er med, i KB's nationale

I think it was next used as a police garage until they built the new one

Hugh W

--

a wonderful artist in Denmark
http://www.ingerlisekristoffersen.dk/

Beta blogger
http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

old blogger GENEALOGE
http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 17-04-07 18:55

Garageanlægget er omtalt i værket "København - før og nu og aldrig".
Hugh har ret. Der står, at politiet overtog anlægget i 1935 til brug for
deres egen vognpark. Det blev nedrevet i 1989.

Mvh
Svend-Erik

Fra : Hugh Watkins

Dato : 17-04-07 20:29

Svend-Erik Lindberg wrote:

> Garageanlægget er omtalt i værket "København - før og nu og aldrig".
> Hugh har ret. Der står, at politiet overtog anlægget i 1935 til brug for
> deres egen vognpark. Det blev nedrevet i 1989.

after 20 years night driving Øbrobil

then Taxa 3 X 35 abnd 4 x 35
I know Copenhagen street by street

I am always interested in local history too whereever I am

regards

hUgh W

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-04-07 22:17

Hugh Watkins skrev blandt andet:

> regards
>
> hUgh W

Ugh!

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 18-04-07 04:59

Jørgen Grandt wrote:

> Ugh!

ye what the french people call me

'Ug

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-04-07 00:01

Se eventuelt dk.kultur.sprog 15-03-2007 11:18

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk