Miniput varehus i København ?
Fra : Hans Jeppesen

Dato : 12-01-07 01:08

Jeg hørte engang om et virkelig miniput varehus i forbindelse med
en ny fotobog om København for måske 2-3 år siden.
Nogen, der kender det ?

med venlig hilsen Hans J

Fra : Per Kyhn

Dato : 12-01-07 16:45

Det skulle vel ikke være Herolds varehus på Øresundsvej som du tænker på.
Se http://www.grandts.dk/Amager/oeresundsvej.htm
mvh
Per

Fra : Hans Jeppesen

Dato : 13-01-07 17:12

On Fri, 12 Jan 2007 16:44:37 +0100, "Per Kyhn" <per.kyhn@mail.dk>
wrote:

>Det skulle vel ikke være Herolds varehus på Øresundsvej som du tænker på.
>Se http://www.grandts.dk/Amager/oeresundsvej.htm
>mvh
>Per

Det forekommer mig, at det var en enkeltstående lille bygning med
fladt tag, men tak alligevel.
Husker måske forkert.

mvh Hans

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-07 12:13

"Hans Jeppesen" skrev i en meddelelse
, "Per Kyhn" wrote:

> Det forekommer mig, at det var en enkeltstående lille bygning med
> fladt tag, men tak alligevel.
> Husker måske forkert.

Der er et jeg tænker på som vist nok lå på Amagerbrogade, det var ikke
enkelt-stående eller med specielt fladt tag. Jeg mener det hed Regama
eller sådan noget lignende.

TW

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-01-07 14:32

On Sun, 14 Jan 2007 12:13:12 +0100, The Wren wrote:

> Der er et jeg tænker på som vist nok lå på Amagerbrogade,
> [...] Jeg mener det hed Regama
> eller sådan noget lignende.

Fra et af Rifbjergs Amagerdigte (1965), Hjertefloden:

Amagerbrogade, refugium kun for åndspersoner
i dybeste nød:
Engang holdt Elsa Gress til omkring. nr. 60
lige ved siden af REGAMA,
et varehus hvis navn læst bagfra af skarpsindige personer
vil afsløre betegnelsen på en ø.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 14-01-07 15:46

Peter Loumann skrev:

> [...]
> Engang holdt Elsa Gress til omkring. nr. 60
> lige ved siden af REGAMA,
> et varehus hvis navn læst bagfra af skarpsindige personer

Jamen det var jo en helt anden snak:
http://www.amagerbilleder.dk/amagerbilleder/amagerbrogade4.htm - cirka
tre billeder nede på siden.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-01-07 16:14

On Sun, 14 Jan 2007 15:45:48 +0100, Benedikte Brisson wrote:

> http://www.amagerbilleder.dk/amagerbilleder/amagerbrogade4.htm

Hulk! Tillad mig igen at citere samme poet, samme værk:

[...]
tager jeg bussen
og kører hurtigt over Amager
ind til byen.
Jeg bor et andet sted nu.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-01-07 14:19

Benedikte Brisson skrev bl.a.:

> Jamen det var jo en helt anden snak:
> http://www.amagerbilleder.dk/amagerbilleder/amagerbrogade4.htm - cirka
> tre billeder nede på siden.

Jeg har også lidt om varehuset på
http://www.grandts.dk/Amager/Amagerbrogade.htm#reg

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- Er det ikke morsomt der findes mennesker som