Aarhus - Mols rutebåsdene ca 1921
Fra : Bent Jørgensen

Dato : 12-11-06 09:41

Hej
Jeg er ved at indskrive nogle håndskrevne erindringer på PC.
Der omtales to rutebåde mellem Aarhus og Helgenæs, og Aarhus og Knebel-bro.
Ca aar 1921
Jeg kunne godt tænke mig at finde et billede af en af bådene og indsætte det
som et bilag.
Min eftersøgning på nettet har dog ikke givet resultat.
Er der en der kender et link.
Med venlig hilsen
Bent

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 12:09

On Sun, 12 Nov 2006 09:40:30 +0100, Bent Jørgensen wrote:

> [...]
> som et bilag.
> Min eftersøgning på nettet har dog ikke givet resultat.

Dansk Færgehistorisk Selskab har en hjemmeside. Desværre er den ikke
særligt brugervenlig og virker kun (delvist) i Microsofts browser, men prøv
alligevel: http://www.dfhs.dk/

På hjemmesiden har de mestensdels om store færger, men da de jo kalder sig
"historisk" selskab, synes jeg du skal prøve at skrive til dem. Måske kan
de hjælpe med at fremskaffe et billede. En anden mulighed er det
lokalhistoriske arkiv i Århus: http://www.aakb.dk/sw154.asp
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 12-11-06 12:28

Bent Jørgensen wrote:
> [...]
> indsætte det som et bilag.
> Min eftersøgning på nettet har dog ikke givet resultat.

http://www.aarhusbilleder.dk/index.zap

Skriv "havn" i søgefeltet. På side 3 er der et billede, om der er flere ved
jeg ikke.

M.v.h
Niels

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-11-06 12:31

Bent Jørgensen skrev:

> [...]
> indsætte det som et bilag.
> Min eftersøgning på nettet har dog ikke givet resultat.

Er paketbåden "Skødshoved" ikke en af dem?
<
http://www.mols.dk/veteranskib/historisk_skoedshoved.htm

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Bent Jørgensen

Dato : 12-11-06 17:32

Hej alle
tak for svarene, det var lige hvad jeg skulle bruge.
Med venlig hilsen
Bent