Gård-Pers frugthave
Fra : Birthe Jensen

Dato : 29-10-06 09:01

Hej.
I min barndom i Søttrup, Ulstrup sogn, Ålborg amt var der en frugtplantage i
Søttrup, som blev kaldt Gård-Pers frugtplantage, da den var ejet af en
gårdmand (husker ikke mandens rette navn), som havde en gård i Søttrup ikke
langt fra den nu nedlagte skole.
Ved en familiesammenkomst for nylig kom vi til at diskutere, hvor den
plantage egentlig lå.
Nogle mente det var der, hvor der nu er campingplads på adressen
Bjørnstrupvej 45, 9600 Års.
Campingpladsen kan ikke hjælpe med at løse gåden.
Er der nogen, som kender noget til denne plantage?
Mvh.
Birthe Rosted Jensen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-10-06 13:36

Birthe Jensen skrev:

> [...]
> Bjørnstrupvej 45, 9600 Års.
> Campingpladsen kan ikke hjælpe med at løse gåden.
> Er der nogen, som kender noget til denne plantage?

Kan du ikke få fat i et detaljeret landkort over området?
Fx et målebordsblad 1:20.000 eller et kort 1:25.000 over
området.

På KMS-kortet 1:50.000 ser man tydeligt en (frugt)plantage
cirka 335 meter NNV for en skole nær Rubæk Gårde.

--
Herluf :·)

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-10-06 14:05

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> området.
>
> På KMS-kortet 1:50.000 ser man tydeligt en (frugt)plantage
> cirka 335 meter NNV for en skole nær Rubæk Gårde.

Og det er ikke samme sted som campingpladsen ved Bjørnstrupvej. Den
ligger godt 1500 m NNØ for skolen.

mvh

Krabsen