Hjælp til tydning af FT 1845
Fra : Jonna Guldbæk Kvist

Dato : 25-10-06 18:30

Er der nogen der kan hjælpe mig med tydning af FT 1845 for Gærum Sogn,
Horns Herred, Hjørring Amt. side 15 i AO. Det drejer sig om fødested
for Anders Jensen - husstand no 65. 2. familie på siden.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Jonna

Fra : baertel

Dato : 26-10-06 15:53

Jonna Guldbæk Kvist (slet JFXKQ) wrote:
> [...]
> Horns Herred, Hjørring Amt. side 15 i AO. Det drejer sig om fødested
> for Anders Jensen - husstand no 65. 2. familie på siden.

Skulle det være denne her:

Husstand: Hjørring, Horns, Gærum, 1845, F1/65, Gjerum, Nygaard, et Huus

Kildenavn, Alder, Civilstand, Kildeerhverv, Matr.nr./Adresse,
Kildefødested, Kildestednavn, Køn
Anders Jensen, 70, Gift, Indsidder, aftægtsmand,murxxxr??, Nygaard, et
Huus, 2, Gjerum,
Maren Christensdatter, 74, Gift, Hans kone, Nygaard, et Huus, Råbjerg!!
s, Hjørring a, Gjerum, K

mvh
baertel

Fra : Jonna Guldbæk Kvist

Dato : 26-10-06 22:53

Ja, det er denne Anders Jensen. Men fødestedet kan jo ikke
være "2"?? Han dør i 1848 og der er desværre ikke "kendte" navne
med ved deres vielse, og børnefødsler. Ligeledes "svinger" hans
alder meget i de foregående FT. Så jeg håber meget der er nogen
der kan tyde hvad der står i fødested i FT 1845
Med venlig hilsen
Jonna

Fra : Arne Nielsen

Dato : 27-10-06 08:16

Jonna Guldbæk Kvist (slet JFXKQ) skrev:
> [...]
> Horns Herred, Hjørring Amt. side 15 i AO. Det drejer sig om fødested
> for Anders Jensen - husstand no 65. 2. familie på siden.

Jeg tror det er Lendum. Den lange skråstreg midt i ordet er nok bare en
ridse eller noget snavs.

Venlig hilsen
Arne

--
E-mail: Fjern 0 i adresse ved direkte svar.
Hjemmeside/homepage: http://home3.inet.tele.dk/arnen/