Henriksdatter, Præstø amt, Lyderslev Sogn
Fra : Anita og Jørgen Siig

Dato : 19-10-06 07:48

Jeg har nu siddet og kigget i kirkebøgerne, for at finde en sammenhæng
mellem disse piger.

Men jeg er simpelthen gået i stå, da jeg har svært ved at læse de gamle
kirkebøger.

Jeg har tre piger, som jeg ikke kan finde ud af, om de er søstre:

Karen Henriksdatter født ca. 1792
Johanne Henriksdatter født ca. 1794
Maren Henriksdatter født 14 jan 1804

praestoe, Stevns, Lyderslev, Lund By, , 33. familie, FT 1801, A3901
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Henrik Andersen 54 gift Mand Indsidder og Daglejer
Maren Pedersdatter 43 gift hans kone
Karen Henriksdatter 9 ugift deres barn
Johanne Henriksdatter 7 ugift deres barn

Fandt dette på: AO Præstø amt, lyderslev sogn 1801-1814 opslag 5
Henrik Andersen og Maren Pedersdatter.

Palmesøndag havde Indsidder Henrik Andersen og Hustru Maren Peders Datter en
Datter i Kirke født d. 14. hiemmedøbt d. ... og kaldet Maren. Smeden Lars
Pedersen U...
Hans Jensen Andreas Larsen Jens Pedersen ware Faddere.

Jeg kan dog ikke finde de andre 2 Henriksdatter (eller flere)

Det ser ud til at de alle har samme forældre, men jeg vil gerne se det i
kirkebøgerne.

Er der andre der er stødt på disse navne, som kan hjælpe mig.

De venligste hilsner

De venligste hilsner
Anita Siig / 6800