lolaliteten ring mark
Fra : Jens Larsen

Dato : 16-09-06 18:48

jeg kan ikke finde området Ring mark, ved Hammer på sydsjælland. Min far
blev født der i 1917. Hvor finder jeg et kort over området hvor det er med?
hilsen Jens

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 17-09-06 08:51

Har du kigget på Kort & Matrikelstyrelsens hjemmeside www.kms.dk ? Prøv
under historiske kort.
Mvh
Svend-Erik

Fra : Jens Larsen

Dato : 17-09-06 20:56

ja men der er ikke noget æv ellers tak, hilsen Jens

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 05:20

> [...]
> jeg kan ikke finde området Ring mark, ved Hammer på sydsjælland. Min far
> blev født der i 1917. Hvor finder jeg et kort over området hvor det er

Jeg tror ikke, du kan finde et kort, hvorpå der står "Ring Mark". Ring Mark
har været en stedbetegnelse for gårde eller huse placeret UDENFOR landsbyen,
ude på det, der i landsbyfællesskabets tid var bymarken.

Så det, du skal lede efter, er en gård eller hus i Ring By ejerlav placeret
udenfor landsbyen Ring.

Hvis du på http://www.ois.dk vælger avanceret søgning og søger på
matrikelnummer med Fladså som kommune og Ring By som ejerlav får du en liste
over alle ca 180 matrikelnumre i det pågældende ejerlav (fra 1-A til 64). I
de detaljerede oplysninger om de enkelte matrikelnumre er der også skærmkort
og topografiske kort, hvor du kan se nabomatriklerne.

Hvis du kan finde dine bedsteforældre i folketællingen 1916, har den
oplysning om matrikelnumre.