Adilsgade
Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 11-08-06 13:24

Fødselsstiftelsens Afd. B: Ugift Fødende 18b, 22 Aar - F#17b f. 8 Jan 1910 -
Adresse: Adilgade 97, 1. (3-75-46,217,#9).

.... har jeg noteret, og kan naturligvis have noteret forkert.

Men, jeg mener bestemt der var en gade på Vesterbro, der tidligere hed
sådan - uden jeg dog kan verificere det nogetsteds.

Er det min hukommelse der spiller mig et puds?

Adilsvej på Frederiksberg er ikke den jeg husker, men det kan jo være den
der er indskrevet som gade i protokollen.

[Adils - ikke Adil! (læser jeg i "Storbyens Stednavne"), var gift med Rolf
Krakes mor, Yrsa]
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-08-06 14:01

Poul Erik Jensen skrev:

> [...]
> men det kan jo være den der er indskrevet som gade
> i protokollen.
>
> [Adils - ikke Adil! (læser jeg i "Storbyens Stednavne"),

Kan det ikke være en fejlskrivning af Adelgade?

Adilsvej på Frederiksberg har vist ikke så store numre
som 97. På Hother Waagensens kort fra 1886 er der
ingen Adilgade eller Adilsgade i oversigten. Og Adilsvej
på Frederiksberg er med som en vej "under anlæg" i
kvarteret med Yrsavej, Folkvarsvej, Rolfsvej, Helgesvej
og Sindshvilevej.

--
Herluf :·)

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 11-08-06 14:42

In news:44dc7f7d$0$84017$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> typed:

> Kan det ikke være en fejlskrivning af Adelgade?

Jo, det kan meget vel være tilfældet - jeg har selv tænkt samme om
indskrivningen, men det rokker alligevel ikke min opfattelse af at have læst
eller hørt om Adilsgade på Vesterbro.

Men det kan naturligvis være, som jeg skrev, at det er hukommelsen der
blander begreberne )

Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 11-08-06 15:41

http://www.sa.dk/lak/brugearkivet/download/pdf/listerogkort/glgader.pdf

Ovenstående link:
"Gamle gader - nye navne

OBS: Listen er udarbejdet fra ældre kilder, og dækker tiden frem til 1931.

Vær opmærksom på, at gader og veje kan have ændret navn siden da."

Jeg finder ikke nogen Adilsgade. Kommer du forbi LAK så kan det ske at de
gamle KRAK-bøger leder dig på sporet.

Mvh

Ulla

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 11-08-06 16:38

Poul Erik Jensen skrev bl.a.:

> [...]
> indskrivningen, men det rokker alligevel ikke min opfattelse af at
> have læst eller hørt om Adilsgade på Vesterbro.

Citat fra "Veje og gader på Frederiksberg I" (1973):

*Adilsvej* fra Godthåbsvej 17 til Rolfsvej 18. Anlagt omkring 1884.
Navnet fra 19. juni 1884. Offentlig vej.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.nyrnberggaarden.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 11-08-06 18:36

Ulla og Rasmus <ulla_rasmus@webspeed.dk> typed:

In news:44dca4fb$0$15787$14726298@news.sunsite.dk,
Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> typed:
> *Adilsvej* fra Godthåbsvej 17 til Rolfsvej 18. Anlagt omkring 1884.
> Navnet fra 19. juni 1884. Offentlig vej.

Tak for deltagelsen - det må være mig der husker galt.

- Og i protokollen må det, som Heluf foreslår, være Adelgade, hvor nr. 97
også bedre passer.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 12-08-06 03:48

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> på Frederiksberg er med som en vej "under anlæg" i
> kvarteret med Yrsavej, Folkvarsvej, Rolfsvej, Helgesvej

Adelgade ver også et slum kvarter denne gang

mange usil leighleheder rivede ned i halvtresserne

mvh

Hugh W
--

new computer = new blog