Udsendelse om Æbelø d. 1. august 2006
Fra : JK

Dato : 02-08-06 11:49

Nogen der så den udsendelse ?

Jeg kunne lide at vide, hvem den dame var, der havde boet der som
bestyrerdatter i skolealderen

samt i hvilket tidsrum, hun boede der

Hvornår druknede de 4 Bogense-roere, hun nævnte ?

Mine forældre var bestyrerpar derovre fra 1948-50. Den foregående
bestyrer druknede.

Fra udsendelsens gamle billeder kunne jeg kende fotos af deres norske
lodsbåd, fyret og vindmøllen.

Så jeg mener, at hun må have boet der i 50'erne i en periode på et par
år, som hun selv nævnte.

?

Senere blev øen købt af ham Vølund-godsejeren (Castenskjold ?) og han
udsatte muflon-får på øen.

mvh

John

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 02-08-06 16:01

JK wrote:
> Nogen der så den udsendelse ?

Ja

> Jeg kunne lide at vide, hvem den dame var, der havde boet der som
> bestyrerdatter i skolealderen

Kirsten Omø

> samt i hvilket tidsrum, hun boede der

Jeg kan ikke huske i hvilket tidsrum hun præcist boede der, men det var i
halvtredserne.

> [...]
> lodsbåd, fyret og vindmøllen.
>
> Så jeg mener, at hun må have boet der i 50'erne i en periode på et par

Det bliver genudsendt på mandag kl.00.20 http://www.dr.dk/DR2/Sendeplan/
tryk på udsendelsen, så kommer der lidt fakta.

M.v.h
Niels

Fra : JK

Dato : 03-08-06 07:39

On Wed, 2 Aug 2006 17:00:56 +0200, "Niels Jacobsen"
<niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote:

> [...]
>
>Det bliver genudsendt på mandag kl.00.20 http://www.dr.dk/DR2/Sendeplan/
>tryk på udsendelsen, så kommer der lidt fakta.

På søndag.

Takker ! Jeg kan da google hende til en start.

mvh

John

Fra : Finn

Dato : 03-08-06 10:01

Så vidt jeg kan se genudsendes den også fredag klokken 1630

Mvh Finn

Fra : Henrik Woer

Dato : 06-08-06 21:47

Prøv at læse hyggeligt indlæg på