Carlsberg og Københanvs Banegaard
Fra : KC

Dato : 23-07-06 21:32

Hej NG

I forbindelse med min samling af øl etiketter fra Carlsberg er jeg kommet i
besiddelse af en øl etiket fra Ny Carlsberg aftappet på Københavns
Banegaard. Er der nogen der kender til denne aftapper? Evt billeder eller
gamle udklip?

Kan sende scan til email hvis der er nogen der interesseret i at se den -
gider nemlig ikke den sædvanlige debat når jeg uploader i dk.binaer ang.
seastika tegnet.

mvh

KC

Fra : KC

Dato : 23-07-06 21:47

"KC" <etiketter@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> gider nemlig ikke den sædvanlige debat når jeg uploader i dk.binaer ang.
> seastika tegnet.

Burde have stået swastika tegnet

mvh

KC

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 23-07-06 21:54

"KC" <etiketter@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> gider nemlig ikke den sædvanlige debat når jeg
> uploader i dk.binaer ang. seastika tegnet.

Brug dk.binaer.historie - der kommer vist kun nogen, der kender forskellen -
lige som her. Husk at lave link til billedet som fundatsen siger:

Det kan anbefales at man selv sætter FollowUp-To en relevant gruppe i
dk.* -hierakiet.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.binaer.historie

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 24-07-06 15:34

"KC" <etiketter@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Ny Carlsberg aftappet på Københavns Banegaard.

Den er næppe tappet på banegården, men antageligt brygget i anledning af
banegårdens indvielse.

Læs om begivenheden på avislæsesalen i "Den Sorte Diamant", der har film af
alle danske aviser fra den førate i "syttenhundredehvidkål" )

Der står ganske sikkert også noget om Calsbergs bryg - så er det bare, om
det er den nye eller en tidligere banegaard )

Fra : KC

Dato : 24-07-06 16:37

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev i en meddelelse

> Den er næppe tappet på banegården, men antageligt brygget i anledning af
> banegårdens indvielse.

Det tror jeg den er (altså aftappet på banegaarden) - Overalt i København og
for den sags skyld resten af landet lå jo disse aftappere, mange gange i
forbindelse med en købmand og andre steder på bryggerier som ikke selv
lavede andet end hvidtøl. Der var også desiderede ølhandlere som
aftappede...

Men vil da søge videre lige som andre input er velkommen.. skal nok også
vende tilbage med mere hvis der dukker noget op

mvh

KC

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-07-06 17:38

KC skrev:

> [...]

> Men vil da søge videre lige som andre input er velkommen.. skal
> nok også vende tilbage med mere hvis der dukker noget op

Det kan jo *kun* være i forbindelse med indvielsen af
Københavns *tredje* hovedbanegård i 1911, hvis der er
tale om aftapning af *Ny Carlsberg*. (Første hovedbanegård
blev indviet i 1847, anden hovedbanegård i 1864.)

--
Herluf

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 24-07-06 19:08

> Det tror jeg den er (altså aftappet på banegaarden)

Tja, jeg skal ikke sige dig imod, da du sikkert er mere inde i historien om
Carlsberg og Øl.

Herluf sikkert også - jeg har ikke lige årstal for far og søn Jacobsens
tiltag, så jeg kan relatere Ny Carlsberg til 1911. Blot vil jeg mene, at så
sent var der vel ikke flaskeaftapning ude i byen?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-07-06 22:45

"KC" skrev blandt andet:

> "Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg den er (altså aftappet på banegaarden) - (...)

Jeg fik ikke fat i om du havde spurgt Carlsberg selv. Hvis ikke, så kan
jeg anbefale at du kontakter deres marketingafdeling. Jeg har gode
erfaringer med at få svar derfra.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : KC

Dato : 25-07-06 19:17

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fik ikke fat i om du havde spurgt Carlsberg selv. Hvis ikke, så kan
> jeg anbefale at du kontakter deres marketingafdeling. Jeg har gode
> erfaringer med at få svar derfra.

Har ikke spurgt på Carlsberg - har sådan ca 70 af den slags etiketter som
jeg gerne vil have svar på, så prøver her først...så det ikke drukner i
mængden

mvh

KC