Vedr. Jernbanestrækningen Tinglev-Sønderbo~
Fra : Steen Thunberg

Dato : 25-02-06 10:48

Vi er ved at samle materiale til en bog om jernbanen mellem Tinglev og
Sønderborg. Hvis der er nogen af Jer, der har billeder enten i form af
private optagelser eller postkort, tegninger, personlige oplevelser, eller
andet med tilknytning til denne strækning, vil det være til stor hjælp i
vores arbejde, hvis vi kunne låne materialet. Alt lånt materiale bliver
selvfølgelig behandlet fortroligt og omhyggeligt. Vi takker med et
frieksemplar for de bidrag der bliver brugt, når bogen udkommer i 2008 eller
9.

Kontakt: steen SNABELA thunbergs.dk

På forhånd tak for hjælpen.

Flemming Wraae (Højer) og Steen Thunberg (Sdr. Omme)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-02-06 13:00

Steen Thunberg skrev bl.a.:

> Vi er ved at samle materiale til en bog om jernbanen mellem Tinglev og
> Sønderborg. Hvis der er nogen af Jer, der har billeder (...)

Prøv at henvende dig i dk.fritid.jernbaner-gruppen.

--
Jørgen Grandt
Glan glad og gratis på grandts dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 25-02-06 14:09

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at henvende dig i dk.fritid.jernbaner-gruppen.

Det var sikkert ikke hensigten, for selv om emnet er jo ellers er rimeligt
relevant her i gruppen, kunne henvisningen opfattes som en afvisning.

Post i flere grupper dog er ikke smart uden follow-up-gruppe.

Resultatet uden FUT er, at der sendes reply i alle grupper, hvis den
besvarende ikke manuelt sletter de overflødige - og at diskussionen ikke
samles der hvor den er mest relevant.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-02-06 14:54

Poul Erik Jensen skrev blandt andet:

> "Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Det var sikkert ikke hensigten,

Det var et råd.

--
Jørgen Grandt

Fra : Karsten

Dato : 25-02-06 22:54

Hej
Jeg ved at de lokalhistoriskearkiver har en del billeder, jeg har selv set
"tog-billeder" fra arkivet her i Broager.

Desuden kan der være billeder at købe forskellige steder.
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=23686362

Skal det være originaler eller må det være fra andre, gamle bøger

hilsen

Karsten

Fra : Steen Thunberg

Dato : 26-02-06 09:45

Hej Karsten

Vi har haft kontakt med de forskellige arkiver. De kanaler er udtømt og har
givet en del.
Det er især de private foto's vi er på jagt efter.

Det skal være originaler. Foto's fra bøger er lidt vanskelige at bringe i
bøger. Dels på grund af kvaliteten, dels på grund af Copyright-problemer.
Det kan være vanskeligt at finde fotograferne.

mvh

Steen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 26-02-06 16:55

Hej!
Jeg har et postkort fra jernbanekatastrofen i Sønderborg den 24. januar
1905. Svar venligst her, hvis I ikke har dette postkort.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Steen Thunberg

Dato : 27-02-06 12:17

Kære Bodil

Tak for dit tilbud. Vi har allerede et par postkort fra ulykken i 1905, så
der er vi velforsynet.

mvh

Steen Thunberg

Fra : Karsten

Dato : 26-02-06 19:49

Hej Steen

Så vil jeg foreslå at du kan supplere din søgning med et indlæg i Radio syd,
jeg mener der er et program der hedder Hjælp. Jeg kontaktede dem selv for
nogle år siden ang. nogle historiske bøger, med et godt resultat.

Fra : Steen Thunberg

Dato : 27-02-06 12:18

Hej Karsten

Det var en god ide. Den vil jeg arbejde videre på.

Tak for det.

Mvh

Steen Thunberg

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-05-06 08:28

Steen Thunberg skrev i 440027bf$0$27529$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Vi er ved at samle materiale til en bog om jernbanen mellem Tinglev og
> Sønderborg.

Kunne man få en "statusrapport" over hvordan projektet skrider frem?

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : futtog

Dato : 14-05-06 21:32

Hrj
Prøv at spørge her dk.fritid.jernbaner der er sikkert nogen der kan svare
dig
mvh. Preben