Firmaet Georg Echardt.Købmagergade
Fra : Claudius&Forslund

Dato : 08-02-06 21:00

Hej gruppe.

Er der nogen der kender til Firmaet Georg Echardt, det skulle have ligget på
Købmagergade i 1930.
Min mor skulle være udlært der som tilskærelske og mine mostre er også
udlært der bl.a. også som syerske.

Jeg kunne godt tænke mig at vide noget mere om firmaet, hvis nogen kender
det. Eller hvor jeg evt. kan finde noget om det.

På forhånd tak.

Karin Forslund

Fra : J.KO

Dato : 08-02-06 22:07

"Claudius&Forslund" <kaoc@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at vide noget mere om firmaet, hvis nogen kender
> det. Eller hvor jeg evt. kan finde noget om det.

Gå på et af arkiverne og find Firmaet i Krag, der er måske også en annonce

Mvh. J.Ko

Fra : J.KO

Dato : 08-02-06 22:12

"J.KO" <jkobel@post2.> skrev i en meddelelse

> "Claudius&Forslund" <kaoc@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Gå på et af arkiverne og find Firmaet i Krag, der er måske også en annonce
>
> Mvh. J.Ko
Det hedder selvfølgelig Krak
Undskyld
J.Ko

Fra : Claudius&Forslund

Dato : 08-02-06 22:23

> "J.KO" <jkobel@post2.> skrev i en meddelelse

> Det hedder selvfølgelig Krak
> Undskyld
> J.Ko
>Ja, det er selvfølgelig en mulighed som jeg vil prøve, men jeg håber på
at
>der er nogen herude der kender noget til Firmaet.
Men tak for rådet.
Venlig hilsen
Karin

Fra : Frede Binderup

Dato : 08-02-06 23:51

Georg Eckardt, Manufaktur en gros, (Handel og Fabrikation). Grundl. d. 18.
Aug. 1880 i Slagelse af Georg Hendrik Eckardt (f. 9. Febr. 1855, d. 11. Maj
1922). I 1897 flyttedes Forretningen til København, og i 1916 optoges
Sønnen, Christian Echardt (f. 1885), som Medindehaver for ved Faderens Død
at overtage firmaet som Eneindehaver.
Adresse: Købmagergade 60, Kbhvn. K.
(Kilde: Krak. "Danmarks ældste Forretninger" 1940).
Med venlig hilsen
Frede Binderup

Fra : Claudius&Forslund

Dato : 09-02-06 20:41

Hej Frede Binderup

Tak for den fyldesgørerende oplysning om firmaet. Ja, så behøver jeg jo
ikke
gå på arkivet og slå op i Krak.
Tak for det.
Hilsen