Aftensang i Egtved.
Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 19-01-06 16:54

I kirkebogen for Egtved har jeg ved en dåb fundet stednavnet Aftensang eller
noget, der ligner, men det er faktisk, hvad jeg læser.
Er der eller har der været en lokalitet i eller omkring Egtved af det navn?
mvh
Jørgen

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 19-01-06 17:04

PS: Det var for resten bendrejerens datter, der blev døbt ved den nævnte
lejlighed.
Jørgen

Fra : "Hans Chr. Baagøe"

Dato : 19-01-06 18:32

Jørgen Ellermann Sørensen skrev:
> I kirkebogen for Egtved har jeg ved en dåb fundet stednavnet Aftensang eller
> noget, der ligner, men det er faktisk, hvad jeg læser.
> Er der eller har der været en lokalitet i eller omkring Egtved af det navn?

Du har helt sikkert læst rigtigt, for idag er der en gade, der hedder
Aftensang i Egtved. Det er formodentlig området nær kirken, der har haft
det navn. Krak giver 65 hit på adressen. Der er også en gård i enten
Nørup eller Balle sogn, der hedder Aftensang.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 19-01-06 22:50