Endnu en bygning i Sorgenfri
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-05 18:03

Denne gang drejer det sig om den første bygning på venstre hånd når man går
ned ad Højskolevej - dvs. bygningen på hjørnet ad Højskolevej/Kongevejen i
Sorgenfri.

Det ligner en bygning med en spændende fortid, andet end blot en villa.

Er der mon nogle herinde der har et bud/viden om denne bygning?

Tina

Fra : John Vedsegaard

Dato : 15-09-05 19:12

"Tina A." <wunjo ( a ) webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ligner en bygning med en spændende fortid, andet end blot en villa.
>
> Er der mon nogle herinde der har et bud/viden om denne bygning?

Har du spurgt på frilandsmuseet som jo er nabo til den bygning?
Ellers kunne du prøve at kontakte Rita og Willy som bor i de gamle
arbejderboliger ved fabrikken, hvor de har boet i over 50 år.

John

www.taform.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-05 17:07

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> skrev i en meddelelse

> Har du spurgt på frilandsmuseet som jo er nabo til den bygning?
> Ellers kunne du prøve at kontakte Rita og Willy som bor i de gamle
> arbejderboliger ved fabrikken, hvor de har boet i over 50 år.

Undskyld, at jeg har brugt din tid på at læse et indlæg omhandlende
lokalhistorie i en gruppe omhandlende - nårhja, lokalhistorie.

Næste gang folk spørger om noget herinde, så skal svaret bare være, at de
kan spørge naboerne og "Anders og Hansine" som bor ude i den anden ende af
byen?

Jeg har ingen anelse om hvem "Rita og Willy" er, og jeg behøver ikke at
begrunde hvorfor jeg har et spørgsmål om lokalhistorie i en gruppe

Fra : John Vedsegaard

Dato : 16-09-05 20:37

> [...]
>
> Jeg har ingen anelse om hvem "Rita og Willy" er, og jeg behøver ikke at
> begrunde hvorfor jeg har et spørgsmål om lokalhistorie i en gruppe

Alle i brede ved hvem det er.

Fra : Claus Harkjær

Dato : 23-09-05 21:05

Det er såmænd Bjørn Wiinblads værksted.

m.v.h.

Claus Harkjær

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-05 09:47

"Claus Harkjær" <clausNOSPAM@harkjaer.dk> skrev i en meddelelse

> Det er såmænd Bjørn Wiinblads værksted.

Tak for hjælpen

Jeg måtte lige ind og kigge på et luftfoto, og søreme jo, den bygning er en
del af hans værksted. Jeg opfattede den bygning jeg spørger til, som en
bygning der var uafhængig af hans værksted.

Bygningen, og haven ud mod vejen, virker meget misligholdt, og den må være
ældre end 1952, da Wiinblad åbnede sit værksted. Nogle der ved noget?

Tina