Gamle billeder
Fra : Leo

Dato : 09-09-05 14:25

Jeg har efter en onkel arvet nogle gamle fotoalbums. De indeholder dels
billeder fra Grønland - formentlig sidst i '50erne /beg. '60erne - dels
tidligere billeder fra en noget der ligner et kæmpegods eller en
landbrugsskole/forsøgsgård - Vildmose? - det er i hvert fald fra
Nordjylland. det er formentlig under krigen eller lige efter. Der er et par
traktorer med 'kakkelovn'!
Enkelte kan være helt tilbage fra '30erne.
Jeg overvejer at scanne dem ind og lægge dem på en hjemmeside.

Men på billederne er der jo genkendelige mennesker - hvad er reglerne for
offentliggørelse af disse - jeg kan ikke indhente tilladelse, da jeg ikke
aner, hvem de er.
De seneste billeder fra '60erne har billeder af personer (børn), der
formentlig er i live og evt. deres forældre.

Fra : Poul Petersen

Dato : 09-09-05 17:34

> Jeg overvejer at scanne dem ind og lægge dem på en hjemmeside.

Det kunne være en udmærket idé - men....
du får nok større respons, dersom du scanner billederne og beder om at få
dem lagt ind på www.gamlebilleder.dk hvor der i forvejen ligger mange
billeder med ukendte personer - og som ses af rigtig mange - måske især i
forbindelse med slægtsforskning.
Webmaster har dog ikke været særlig aktiv på det sidste, men vi håber han
snart er færdig med at holde ferie....
Venlig hilsen
Poul Petersen

Fra : Poul Petersen

Dato : 09-09-05 17:39

> [...]
> De seneste billeder fra '60erne har billeder af personer (børn), der
> formentlig er i live og evt. deres forældre.

Undskyld ! adressen er www.ukendtebilleder.dk
Poul.

Fra : Keld Westergaard Bør~

Dato : 10-09-05 00:28

Ved du hvorfra i Grønland der er billeder?

Hilsen
Keld

Fra : Evald Adamsen

Dato : 10-09-05 20:43

Hej
Har du indtryk af om det er Store Vildmose (Vendsyssel) eller Lille Vildmose
(Østhimmerland)

Mvh.
Evald

Fra : Leo

Dato : 12-09-05 06:18

Jeg har spurgt min gamle fru Moder, som uden at vide det med sikkerhed,
mener, at vi er nordenfjords, dvs. St. Vildmose.
Hendes bror var noget ældre, og hun er over 80. Hun ser desværre ikke så
pokkers godt mere, så hun er ikke til megen hjælp med hensyn til at
identificere steder og personer.

Fra : Leo

Dato : 12-09-05 06:29

Mon ikke det er Godthåb?
Der er også indklæbet et par postkort, og de er derfra.
Nogle af billederne er "luftfotos", der er taget fra en umanerlig høj
radiomast. På et andet billede af Dr. Ingrids Sanatorium kan jeg i
baggrunden se nogle master, der kunne ligne selvsamme, så jeg synes det er
et rimeligt bud.
Hvornår blev de rejst? Det kan muligvis være i forbindelse med etableringen
af disse, at min onkel var i Grønland?

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 12-09-05 16:20

> [...]
> De seneste billeder fra '60erne har billeder af personer (børn), der
> formentlig er i live og evt. deres forældre.

Hej Leo,

Jeg vil være meget interesseret i at tage et kig på dine billeder fra
Vildmosen/Nordjylland. Jeg har selv en del billeder fra området liggende på
http://jesper.familien-holgersen.dk/default.php?page=herman. På disse
billeder vil du også se traktorer med 'kakkelovn' (jeg antager at det er
lokomobiler du taler om). Min oldefar arbejdede rundt omkring i Vendsyssel
med både lokomobiler og industrijernbaner i det omtalte tidsrum, så det
kunne være sjovt at se om han skulle være på nogen af dem.

Med venlig hilsen
- Jesper Holgersen, Støvring (http://jesper.familien-holgersen.dk)

Fra : Leo

Dato : 12-09-05 20:42

Hej Jens
Jeg får desværre først tid til at gøre noget ved det i næste week-end, da
jeg er lidt ophængt med arbejde og møde pt., men jeg sender dig en privat
mail, så snart jeg er klar.
MVH Leo