Carlsberg og ølaftappere
Fra : KC

Dato : 02-05-05 14:17

Hej NG!

Har stueret denne gruppe med velbehag - der er utrolig mange folk herinde
som ved en masse om historie. Derfor har jeg en del ting som jeg vil prøve
med herinde før jeg går til lokalhistoriskearkiver mm.

Søger oplysninger omkring nedenstående aftappere - dvs. det er som regel
købmænd der har aftappet øllet på flasker for Carlsberg. Er ikke ude efter
noget specifikt - bare lidt historie, da jeg er etiket samler af Carlsberg
og også interesserer mig for historien bag.

C. O. Thomsen, Cort Adelersgade 10
Jens Larsen, Borgergade 19, Aalborg
Ølforr, "Skandia!, Bille Brahesvej 12
P. Kjeldgaard, Fjerritslev
L. Jørgensen, Præstø
F. Liljengren, Præstø
H. P. Hansen, Korsør
P. Henriksen, Stege
Ølforr., "Thor", Stubbekøbing
Chr. B. Nielsen, Herning
Rasm. Hansen, Store Hedinge
S. P. Henriksen, Saxogade 11
Jacob Jensens Eftf., Jørg. Frederiksen, Nørregade 36, tlf 3590
H. P. Mortensen, Mosedalsvej 8, Valby
Ølaftapperiet "alfa´", A. P. Andersen, Jægergaardsvej 130
Jacob Jensens Filial, Valby, telefon Valby 68
"Ydun" Væversgade 10
Ølforretn. "Sahra", Fjords Alle 20
Ole Worn, Brygger Jacobsens kælder, Brolæggerstræde 5

Håber der er nogen der har kendskab til lidt af det.. På forhånd tak

Kay-Verner

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-05-05 00:14

"KC" skrev bl.a.:

> Søger oplysninger omkring nedenstående aftappere - dvs.
> det er som regel købmænd der har aftappet øllet på flasker
> for Carlsberg. (...)

Glemte du ikke Købmand Carl. S. Berg ude på hjørnet af
Strandlodsvej og Palermovej på Amager? Man kan vist
stadig se aftegningerne af hans skiltning på villaens facade.

(Hvorfor "Carl." sluttede med punktum som i en forkortelse
aner jeg ikke. Måske var det et krav fra bryggeriet. Måske
hed manden Carlos.)

--
Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk

Fra : KC

Dato : 04-05-05 06:36

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> (Hvorfor "Carl." sluttede med punktum som i en forkortelse
> aner jeg ikke. Måske var det et krav fra bryggeriet. Måske

Glemte ham ikke - for kendte ikke tl ham - dem jeg remsede op var dem jeg
havde etiketter fra - der er nok 3-4 gange så mange, så hører også gerne om
dem som jeg pt ikke kender. Kender du mere om denne købmand?
mvh

Kay-Verner

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-05-05 12:22

"KC" skrev bl.a.:

> Glemte ham ikke - for kendte ikke tl ham - (...) Kender du mere
> om denne købmand?

Desværre intet ud over at hans butiknavn var verdensberømt i Kbh. S
i en lille menneskealder sidst i 1900-tallet. Et billede af huset som det
så ud for fem år siden får du her:
http://www.grandts.dk/images/Gadebilleder/Sidegader/ss-carls-berg-mar2000.jp

Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk

Fra : KC

Dato : 10-05-05 08:34

> [...]

> Desværre intet ud over at hans butiknavn var verdensberømt i Kbh. S
> i en lille menneskealder sidst i 1900-tallet. Et billede af huset som det

Takker for link til billedet...ser ud til at være en købmand jeg skal
efterforske lidt..lyder som en interessant historie

mvh

Kay-Verner