?Moriansgade? i Skt. Pauls Sogn, Københav~
Fra : Wendy Stæhr Rasmusse~

Dato : 10-04-05 20:29

Hej NG.

Jeg har i kirkebogen for Skt. Pauls Sogn fundet en vielse mellem Frederik
Ferdinand Jensen og Maren Kirstine Jensen den 21/11 1886.
Under Opholdssted står der Moriansgade såvidt jeg kan tyde det. Men jeg har
forgæves søgt alle vegne for at finde denne gade.
Er der nogen som har hørt om denne gade før? Eller måske noget der ligner?

På forhånd tak.

Wendy Stæhr Rasmussen
wma@tdcadsl.dk

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 10-04-05 20:36

Mon ikke der er tale om Meriansgade, som lå i Nyboder. Gaden hedder vist
Kaysergården i dag.

Mvh
Svend-Erik Lindberg

Fra : Wendy Stæhr Rasmusse~

Dato : 10-04-05 21:15

Hej Svend-Erik.

Tusinde tak for din hjælp.

Jeg tror bestemt du har ret, da jeg af samme kirkebog kan se at der er nogle
som kom fra Salviegade, Balsamgade etc.
Det har formentlig været et kvarter med krydderurtenavne. Der er faktisk
stadig en gade som hedder Krusemyntegade i samme kvarter.

Wendy Stæhr Rasmussen
wma@tdcadsl.dk

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 11-04-05 18:38

Wendy Stæhr Rasmussen wrote:
> Hej Svend-Erik.
>
> Tusinde tak for din hjælp.
'''''''''''''''
Kom og kik . .
på min lille mekanik: (Osvald Helmuth)

http://home6.inet.tele.dk/flemclar/ rul ned til 'Nyboder'.

Hilsen Flemming.

Fra : Wendy Stæhr Rasmusse~

Dato : 11-04-05 21:50

Wow.

Tusinde tak Flemming.

Wendy og Michael Rasmussen

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 18-04-05 11:59

On Sun, 10 Apr 2005 21:28:38 +0200, "Wendy Stæhr Rasmussen"
<wma@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>forgæves søgt alle vegne for at finde denne gade.
>Er der nogen som har hørt om denne gade før? Eller måske noget der ligner?

Endnu en gang flår jeg Hother Waagensens Kjøbenhavnskort 1886 (faktisk
en veritabel vejviser i lommebogsformat) ned fra hylden.....

Også jeg hælder til Meriansgade - Morian var jo noget om "sorte" eller
"negre" eller slige "djævlemænd" - og finder den straks

Merinsgade fortsætter i Kamelgade (lige forbi Skt. Paul's - og videre
i Gernersgade.

Og så kan du vel iøvrigt, nogenlunde sikkert, gå ud fra at husnumrene
udgår fra den ende der er nærmest Kgs. Nytorv, og så har de lige på
højre hånd...

Venligst
John