Københavns Friluftsgymnasium
Fra : Sebastjan in Malta

Dato : 03-04-05 09:05

Jeg har engang set en omtale af "Københavns Friluftsgymnasium", hvor
ordet "gymnasium" åbenbart skulle forstås i den oprindelige (græske)
betydning 'nøgen-øveplads'. Nu finder jeg en gengivelse af en
farvelitograferet plakat som reklamerer for dette tidlige
nudist-initiativ, som var lokaliseret ved "Strandvejsviadukten",
angiveligt omkring 1915.
http://www.grosell.dk/images/112626.jpg
http://www.grosell.dk/pg0200.html

Hvad yderligere kan oplyses om dette foretagende?

Sebastjan

Fra : Michael Olsen

Dato : 03-04-05 19:19

"Sebastjan in Malta" <sebastjan60@hotmail.com> skrev i en meddelelse >
> Hvad yderligere kan oplyses om dette foretagende?

Jeg kan desværre ikke oplyse yderligere, men ved et tilfælde så jeg fire
postkort på QXL om emnet. Jeg har kopieret kortene og lagt dem i
dk.binaer.historie.

mvh Michael Olsen
www.voldmestergade.dk

Fra : Henrik S.

Dato : 08-07-05 13:46

Hej.

Kunne det have noget med I.P. Müller og "Mit system" at gøre? Plakaten
viser jo rendyrket vitalisme - som var populær især fra 1900-1945.

mvh. Henrik S.