Sangforeningen Øresund
Fra : Flemming Holm

Dato : 02-04-05 21:44

Hej alle.
Jeg søger oplysninger om en sangforening Øresund, stiftet den 8
december 1909. Er der nogen, som ved hvor den eksisterede og lidt om
dens historie?
Med venlig hilsen
Flemming H.

Fra : Claus Christiansen

Dato : 03-04-05 01:03

Hej Flemming

Såfremt det er Skovshoved Sangforening "Øresund", stiftet 24 Januar 1882,
kan du læse alt om den i "Skovshoved Synger" udgivet af Skovshoved
Sangforening "Øresund" af 1882 ved 100 års jubilæet 24. Januar 1982. Bogen
som indeholder en mægde spændende billeder er tryk hos bogtrykkeriet Athene
a-s, Januar 1982 og redigeret af Halvor Pedersen.
Jeg har bogen stående og kan hjælpe dig yderligere.

Hilsen
Claus Christiansen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 03-04-05 01:01

"Flemming Holm" <foerby@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger oplysninger om en sangforening Øresund,
> stiftet den 8 december 1909.

Det er Skovshoved - var min tanke øjeblikkelig!

Og en goggling gav kun eet resultat:

http://www.corsaren.dk/b41473.html
PEDERSEN, HALVOR: Skovshoved synger. Skovshoved Sangforening "Øresund"
1882-1982. 1982. Illustr. (#45911) kr. 60

Hvorfra min viden stammer ved jeg ikke )

Om det så er den rigtige sangforening er noget helt andet

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Flemming Holm

Dato : 03-04-05 08:16

Tak for svarene. Sagen den er, at jeg er blevet bedt om at finde ud af
oprindelsen af sangforeningen, da der er fremkommet en fane fra
sangforeningen. Det er meningen, at fanen skal afleveres til et arkiv
eller lignende. Jeg har en scanning af fanen, hvorpå der står, at den
hedder: Sangforeningen Øresund. Stiftet d. 8 decbr. 1909. Fanens
farve er vistnok tyrkis.
Sangforeningen Øresund i Skovshoved har jeg også fundet, men er lidt
tvivlende p. g. a. stiftelsesdatoen.

Hilsen Flemming H.