slægtsforskningsprogram
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 17-03-05 21:32

Nogle bud på et slægtsforskningsprogram som er let at arbejde med,
enkelt, og som kan arbejde sammen med andre filer.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 17-03-05 22:32

On 17 Mar 2005 20:31:44 GMT, in dk.videnskab.historie.lokalhistorie
Jørgen Lehnemann <lehnemann-vingborg@XQAXFstofanet.dk> (slet XQAXF)
wrote:

>Nogle bud på et slægtsforskningsprogram som er let at arbejde med,
>enkelt, og som kan arbejde sammen med andre filer.

Besøg web-siden om Brothers Keeper
www.brotherskeeper.dk

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : Jørgen Nygaard Siig

Dato : 18-03-05 06:32

Hej.

Her er beskrivelser af de forskellige programmer.
http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp
Jeg bruger selv FTM 2005, som jeg synes er nemt og overskueligt. Og der er
god back-up hvis man har spørgsmål om programmet.

mvh Anita

"Jørgen Lehnemann (slet XQAXF)" <lehnemann-vingborg@XQAXFstofanet.dk> skrev
i en meddelelse news:11110916900.606559819798825@dtext.news.tele.dk...

Fra : AJ

Dato : 18-03-05 08:06

On 17 Mar 2005 20:31:44 GMT, Jørgen Lehnemann
<lehnemann-vingborg@XQAXFstofanet.dk> (slet XQAXF) wrote:

>Nogle bud på et slægtsforskningsprogram som er let at arbejde med,
>enkelt, og som kan arbejde sammen med andre filer.

Se beskrivelse af de forskellige programmer på DI S Danmarks
hjemmeside:

http://www.dis-danmark.dk/program/program.asp

Jeg vil anbefale dig at bruge " Legacy" .

Programmet er pt. ved at blive oversat til dansk.

Let og overskueligt program i forhold til f. eks. FTM 2005 og Brothers
Keeper 6.

VH AJ

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 18-03-05 10:16

Det lyder godt med de gode bud. Jeg har et godt øje til Lecacy.
Dog har jeg ikke behov for at kunne spore min familie tilbage til
stenalderen, men blot have et overblik over de seneste måske par
hundrede år.
Der optræder et ord GEDCOM i forbindelse med programmer til
slægtsforskning. Hvad er det?

Fra : AJ

Dato : 18-03-05 17:00

On 18 Mar 2005 09:16:20 GMT, Jørgen Lehnemann
<lehnemann-vingborg@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Dog har jeg ikke behov for at kunne spore min familie tilbage til
>stenalderen, men blot have et overblik over de seneste måske par

Det bestemmer du helt selv, da det jo er indtastede data der afgør
hvor langt tilbage du selv vil med slægten.

>Der optræder et ord GEDCOM i forbindelse med programmer til
>slægtsforskning. Hvad er det?

Den korte version:

En gedcom fil er en filtype der normalt kan importeres/eksporteres i
de forskellige slægtforskningsprogrammer.

D.v.s. at du kan udskrive dine data i en gedcom fil, og så sende den
til en anden, der evt. bruger et andet slægtforskningsprogram end dit.

VH AJ

Fra : Niels Fredensborg Lu~

Dato : 19-03-05 10:01

Hej Jørgen

DIS Danmark har lige lavet en undersøgelse af hvilke
slægtsforskningsprogrammmer der bruges.

Se her: http://www.dis-danmark.dk/afstemning/

De programmer som har fået lave stemmetal er ikke nødvendigvis dårlige, men
vi stiller alle forskellige krav til vores program. På DIS' hjemmeside kan
du endvidere hente demoversioner af de fleste programmer.

Med venlig hilsen
Niels Fredensborg Lund
www.fredensborglund.dk

Fra : Erik Thisted

Dato : 19-03-05 20:51

Jørgen Lehnemann (slet XQAXF) wrote:
> Nogle bud på et slægtsforskningsprogram som er let at arbejde med,
> enkelt, og som kan arbejde sammen med andre filer.

Det er en god ide at sætte sig ind i hvilket program mal
skal gå i gang med.

På den norske DIS side er der en test af forskellige
programmer. Der er også kommentarer.
Prøv evt. at orientere dig der.

mvh
Erik Thisted

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 19-03-05 23:14

On Sat, 19 Mar 2005 20:51:04 +0100, in
dk.videnskab.historie.lokalhistorie Erik Thisted
<erik.thisted@webspeed.dk> wrote:

>Det er en god ide at sætte sig ind i hvilket program mal
>skal gå i gang med.
>
>På den norske DIS side er der en test af forskellige
>programmer. Der er også kommentarer.
>Prøv evt. at orientere dig der.

Også der må du vurdere hva du selv trenger, bla. har de program som
har begge norske språk tått tillegg, men det betyr nødvendigvis ikke
at de har dansk språk :=)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-03-05 19:28

Jørgen Lehnemann (slet XQAXF) wrote:
> Nogle bud på et slægtsforskningsprogram som er let at arbejde med,
> enkelt, og som kan arbejde sammen med andre filer.

Mange af programmerne er jævnligt drøftet i den gruppe, der handler om
slægtsforskning:

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk