Kan nogen genkende dette interiør (kirke)
Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 24-02-05 01:17

http://www.skolekammeraten.dk/konf/19yy-mm-dd.hold1.ukendt.jpg

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.
Er du sulten - få inspiration hos www.madmor.dk
Portal: http://www.dizzy4u.dk

Fra : Ulvir

Dato : 24-02-05 02:32

Poul Erik Jensen wrote:
> http://www.skolekammeraten.dk/konf/19yy-mm-dd.hold1.ukendt.jpg

Jeg kan ikke åbne linket. Bruger WMe og OE.

Vh- Ulvir.

Fra : Ulvir

Dato : 24-02-05 03:41

Ulvir wrote:

> Jeg kan ikke åbne linket. Bruger WMe og OE.
>
> Vh- Ulvir.

Det kan jeg nu. Undskyld. Kender ikke kirken, desværre

Fra : Gert Krabsen

Dato : 24-02-05 08:42

Mit gæt vil nok være, at det ikke er en kirke, men f.eks. en kirkesal på
en højskole?

Også i henseende til, at de øjensynlig sidder på en løs bænk, sat op til
formålet. Det ligner uværgerligt en bænk fra et gammelt forsamlingshus..

mvh
Krabsen

Thu, 24 Feb 2005 01:17:12 +0100, Poul Erik Jensen <nospame@mull.dk> skrev:

> http://www.skolekammeraten.dk/konf/19yy-mm-dd.hold1.ukendt.jpg

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 24-02-05 17:46

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newssmoybxcv0p03yo@news.sunsite.auc.dk...
> Mit gæt vil nok være, at det ikke er en kirke, ...

Tak for indsparket Gert, men det skulle nu være en, antagelig Københavnsk,
kirke og det skulle være et konfirmationsbillede.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 24-02-05 22:17

Thu, 24 Feb 2005 17:46:04 +0100, Poul Erik Jensen <nospame@mull.dk> skrev:

> [...]
> Københavnsk,
> kirke og det skulle være et konfirmationsbillede.

Ja, jeg kan godt se, at det med konfirmation (og det ligner personerne jo
osse) og Højskole ikke passer helt sammen

Men jeg syntes bare, at dekorationen i koret er _så_ speciel, at det
næsten ikke kunne være en kirke..

Sendt via Opera.
www.krabsen.dk
www.responsnord.dk
mfl

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 25-02-05 10:33

"Gert Krabsen" wrote

> Men jeg syntes bare, at dekorationen i koret er _så_ speciel, at det
> næsten ikke kunne være en kirke..

Er det givet, at billedet er taget i kirkens kor?

- Jensby

Fra : Steen Hundal Jensen

Dato : 24-02-05 22:44

Uden at kunne identificere stedet synes jeg nu mere det ligner missions-
eller menighedshus.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 25-02-05 00:01

"Steen Hundal Jensen" <steen.h.jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Uden at kunne identificere stedet synes jeg nu mere
> det ligner missions- eller menighedshus.

Ja, det kan jeg jo af gode grunde ikke afvise, eftersom jeg ikke ved det
- Og det kan jo ikke udelukkes, at billedet er taget i lokalet hvor
konfirmationsforberedelsen foregik.

Det kan også være taget i en midlertidig kirke, som der jo har været flere
steder inden den rigtige kirke blev indviet. Ikke mindst fordi billedet
skulle være fra første halvdel af 1900tallet.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-02-05 00:37

Poul Erik Jensen skrev:

> http://www.skolekammeraten.dk/konf/19yy-mm-dd.hold1.ukendt.jpg

Kan vi ikke få billedet i en bedre opløsning og evt. zoomet ind og
beskåret, så at man måske kan skelne konturerne i det man kan se
igennem vinduerne? Ansigtstræk ville måske også hjælpe.

Mvh.: Jørgen www.grandts.dk

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 25-02-05 01:37

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Kan vi ikke få billedet i en bedre opløsning ...

Naturligvis:

http://www.skolekammeraten.dk/pastor.jpg (udsnit - 10KB)
http://www.skolekammeraten.dk/vindue.jpg (udsnit - 177KB)
http://www.skolekammeraten.dk/kirke.jpg (1.1MB)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-03-05 01:25

Poul Erik Jensen skrev:

> Naturligvis:
>
> http://www.skolekammeraten.dk/pastor.jpg (udsnit - 10KB)
> http://www.skolekammeraten.dk/vindue.jpg (udsnit - 177KB)
> http://www.skolekammeraten.dk/kirke.jpg (1.1MB)

Hm. Cykl du ud til vores gamle kirker - Allehelgens og Nathanaels - og
se om ikke der dér er et rum og nogle vinduer som ser sådan ud. Kanske
et besøg ville gøre dig godt ...

Høfligst: Jørgen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 01-03-05 16:42

> Hm. Cykl du ud til vores gamle kirker - Allehelgens og Nathanaels
> - og se om ikke der dér er et rum og nogle vinduer som ser sådan
> ud. Kanske et besøg ville gøre dig godt ...

Du kunne kanske have ret )

- Men, det der med at lede efter bestemte indedørs lokaliteter (som måske
slet ikke mere ekssistere og om hvad man ved så lidt om) er halsløs gerning.
Det er ligesom når man besøger arkivet og det eneste man ved er at personen
hedder Olsen - selv om lykken _kan_ tilsmile en, så er det lidet sandsynligt
at finde den rette Olsen )

Høfligst:

Fra : Jean Seeberg

Dato : 28-02-05 20:58

Hej Poul.
Der ikke tvivl om at det er et "kirke" lokale, om det er en kirke,
missionshus, helligåndshus, menighedshus ell. kan der være tvivl om, tror
mindst på at det er en kirke, pga. vægudsmykningen som Gert også skriver.
Skulle det være en kirke, kan det være et tilstødende lokale, som også
benyttes som kirkesal, til mindre grupper, eller andre trossamfund under
samme tag.
Det er bygget til formålet er jeg sikker på, der ville ikke være de to trin
op, som tyder på at det er koret og findes mange andre steder.
Det ser også ud til at der står et alter bagved, man kan se noget af alter
dugen og vi har korset over.
Ligeledes vil man ikke midlt. sætte blyvinduer i, som iøvrigt ligner bibel
fortællinger.
Men alt det gav dig jo ikke et svar!
Hilsen Jean

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 01-03-05 01:11

"Jean Seeberg" <jean@seeberg.dk> skrev i en meddelelse
> Der ikke tvivl om at det er et "kirke" lokale, om det er
> en kirke, missionshus, helligåndshus, menighedshus ell.

Derom kan vi være enige - tiden skulle være 1938 eller 40, men da det ikke
er helt sikkert hvilkens konfirmation det er, er tiden heller ikke sikker.
Jeg havde håbet nogen kunne genkende præstens kontrafej (det er trods alt i
fotografiets tid

> Men alt det gav dig jo ikke et svar!

Nhæ, men tak for forsøget.