Finde slægtninge til Agnes Meyer,
Fra : Carsten Riis

Dato : 13-12-04 20:36

Kære alle

Min svigerfamilie er kommet i besiddelse af nogle billeder og breve
modtaget af en

Else Neumann, født Reiss (tysk sz) eller Rief
Kanalstrasse 11, 5.
Chemitz in Sachsen (KarlMarx-Stadt)
Tyskland

Else Neumann er ikke flyttet rundt (hvis man altså skal tro de
forskellige breve som er stillet til hende gennem 4 årtier)

Else Neumann er født 19. januar 1906 og døde 13. oktober 2001

Billederne og brevene er blevet sendt af:

Agnes Meyer

Agnes har også boet forskellige andre steder i København

Og november 1939 boede hun i

Kanslergade 14, 2
København Ø

Og i oktober 1944 boede hun på

J. E. Ohlsens Gade 17 <<<tror jeg nok der står>>>
København Ø

og

Oktober 1962 boede hun:

Håndværkerhaven 11, 2. sal
København NV

Og på et tidspunkt har hun boet

Nørre Farigmagsgade <<kan ikke læse nummer og sal på det billede jeg
har af kuverten>>
københavn K

og

Langesund 1, 3 (eller 5)
København Ø

<<<<de to sidste adresser kan jeg ikke poststemplet på pga. utydelig
affotografering>>>>

Det drejer sig om breve og billeder fra en periode som strækker sig fra
1920erne til 1960erne
På kuverten hvor alle breve og billeder er i, der står der noget om,
Else Neumann har haft et ophold i København.
Det er sikkert under dette ophold, at venskabet blev etableret.

Jeg har ikke læst selve brevene, men det må have været et ret godt
venskab for det har som fortalt varet over 40 år.
Samt at der blevet sendt en masse breve frem Fru Neumann.
Havde jeg læst brevene, så ville jeg sikkert kunne finde fødseldage og
andre begivenheder som kunne give informationer om familie, alder og
øvrige informationer. Så langt er jeg dog ikke nået. Indtil videre har
jeg ovenstående adresser og lidt oplysninger omkring billederne:

Billederne er hovedsagligt taget af Kehlet og er nummerede
Der er også et enkelt bryllupsbillede som er taget fotografen med
navnet: Christensen og Danielsen.
Det skal lige siges, at bruden på billedet ser gravid ud. Og da der på
et andet billedet fra året efter er der afbilledet samme kvinde og mand
med et barn, så vil jeg tro, at det nok har sin rigtighed om
graviditeten.

Siden billederne er lavet af professionelle fotografer, så foranlediger
det mig til at tro, at Agnes Meyer har været rimelig velhavende, uden
dog at have yderligere belæg for det.

Jeg leder nu efter slægtninge til Agnes Meyer, så brevene og billederne
kan komme til familien igen.
Jeg har ingen økonomisk interesse i sagen overhovedet!

Jeg har tilladt mig, at affotografere en del af de billeder som er i
materialet.
Såfremt du er interesseret eller ovenstående får nogen "klokker" til at
ringe og du gerne vil se nogen billeder, så kan du maile mig for at få
en kopi af billedet.

Er du måske i familie med Agnes Meyer eller kender nogen som måske kan
nikke genkendende til ovenstående informationer omkring venskab som
straktes sig over 4 årtier på tværs af verdenspolitiske grænser, så vil
jeg meget gerne høre fra dig eller dem du kender.

Kan du hjælpe mig med, at opspore Agnes Meyer og/eller hendes familie fx
ved at give mig tips til, at finde Kehlet-arkivet (hvor der måske er
yderligere adresser og navne) eller på anden måde hjælpe mig i min
søgning, så er du ligeledes naturligvis velkommen til at kontakte mig fx
kender nogen lokalhistoriske foreninger eller tilsvarende som ligger
inde med data, arkiver der kan bruges til personopsporing.

I håb om lidt hjælp til at finde slægtninge til Agnes Meyer

Med venlig hilsen

Carsten Riis
Kongovej 21, 2tv
2300 København S