AO-opslag
Fra : Poul Petersen

Dato : 10-12-04 16:24

Hej NG
Undertegnede har gennem et stykke tid prøvet at hente opslag i
Arkivalieronline - men uden resultat - selv efter korrespondance med AO, er
det ikke lykkedes.
Der var tidligere skrivelser fra andre med samme problemer, og jeg har været
tilbage og læse indlægene, men fandt ingen steder løsningen - eller
løsningerne, så hvis nogen kan hjælpe mig til at kunne komme til at se
opslagene i kirkebøger / folketællinger, vil jeg være meget glad.
Jeg har Win XP - Norton - McAfee og AlternaTiff - og ingen popup-killers
installeret. - Har nogen et bud til " problemet " ?

Mvh. Poul

Fra : Inger Buchard

Dato : 10-12-04 17:56

Hos mig erobrer MS Office Document Imaging visningen fra Alternatiff.
Jeg har også problemer med at åbne billedfilen, men har løst dem
(midlertidigt) ved at holde ctrl nede og klikke et par gange under den
normalt mislykkede indlæsning af opslaget. Så virker det - hos mig altså.
Jeg har sendt iagttagelse og beskrivlese af fremgangsmåde til AO og får vel
efter weekenden svar på, hvad jeg kan gøre for at genindsætte AltrnaTiff
som normal fremviser.
Inger

Fra : Inger Buchard

Dato : 11-12-04 14:03

Jeg løste mit ved at geninstallere AlternaTiff - der var vel sket det, at
nyeste billedviewer tog pladsen som standardviewer.

Inger

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 10-12-04 19:26

Poul Petersen wrote:

> [...]
> Jeg har Win XP - Norton - McAfee og AlternaTiff - og ingen popup-killers
> installeret. - Har nogen et bud til " problemet " ?

Det vigtigste er nok hvilken browser du anvender. Jeg kører
Mozilla (en lidt ældre version 1.4) og har installeret
AlternaTiff i denne. Det kører helt problemfrit, selvom der vist
skulle laves fifles lidt under installationen.

Mozilla eller Firefox kan også anbefales af sikkerhedsmæssige
grunde. Jeg ved bare ikke hvordan AlternaTiff kører under FireFox...

--
Vh Kurt http://www.aub.dk/~kkjen

Fra : Poul Petersen

Dato : 11-12-04 19:47

"Kurt Kjær Jensen" <slettes_kkjen_slettes@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Tak for hjælp - hvad jeg end har fået lavet - forsøgt - er det nu endelig
lykkedes at komme til siderne - hurra
Poul