Sporvogn på Vesterbrogade?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-10-04 21:27

Hvilket nummer sporvogn kørte på Vesterbrogade i København i 1964?

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : J.Ko

Dato : 26-10-04 21:49

"Benedikte Brisson" <kuduliatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket nummer sporvogn kørte på Vesterbrogade i København i 1964?
>
> Venlig hilsen Dikte
> ---
> www.dikte.dk

Find via google frem til sporvognsmuseet, de ligger inde med alle
oplysninger

Mvh. J-Kobel

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-10-04 21:57

Benedikte Brisson skrev:

> Hvilket nummer sporvogn kørte på Vesterbrogade i København i 1964?

Politikens kort 1955: linje 6 og 15 mellem Pile Allé og Værnedamsvej.

Og linje 6, 11, 15, 16, 28, 41 længere inde mod centrum.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 26-10-04 22:32

"Benedikte Brisson" <kuduliatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket nummer sporvogn kørte på Vesterbrogade i København i 1964?

Jeg takker for svar. Kortene over ruter på Sporvejsmuseets hjemmeside er
desværre meget svære at se, når man ikke er helt sikker på, hvad det er man
kigger efter.
I 1964 var jeg tre år og boede med mine forældre på Sønder Boulevard. Jeg er
helt sikker på, jeg har kørt i sporvogn på Vesterbrogade et sted mellem
Værnedamsvej og Hovedbanegården i december måned, mens jeg glad og højlydt
sang en selvbrygget sang, hvis vigtigste indhold var det dejlige ord
'granguirlandegade'.
Og tænk engang, sådan synes jeg egentlig stadig København ser ud i december

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 03-11-04 14:23

On Tue, 26 Oct 2004 23:31:35 +0200, "Benedikte Brisson"
<kuduliatvide@invalid.dk> wrote:

> [...]
>'granguirlandegade'.
>Og tænk engang, sådan synes jeg egentlig stadig København ser ud i december

Hej Dikte

Linie 16 husker jeg specielt, fordi jeg ofte kørte med den, nærmest
helt ude fra den "anden ende", Bispebjerg.

Fra Rådhuspladsen kørte den ad Vesterbrogade til Vesterbors Torv, hvor
den så drejede ned ad Gasværksvej, for at fortsætte på Istedgade til
Enghaveplads.

Venligst
John

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 04-11-04 08:14

"John Drage Thomsen" <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Fra Rådhuspladsen kørte den ad Vesterbrogade til Vesterbors Torv, hvor
> den så drejede ned ad Gasværksvej, for at fortsætte på Istedgade til

Det må være den! Tak skal du ha.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 04-11-04 14:27

On Wed, 03 Nov 2004 14:22:55 +0100, John Drage Thomsen
<sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Fra Rådhuspladsen kørte den ad Vesterbrogade til Vesterbors Torv, hvor
>den så drejede ned ad Gasværksvej, for at fortsætte på Istedgade til

Ved nærmere eftertanke er det faktisk ikke helt rigtigt med "fra
Rådhuspladsen".....

For den holdt på Rådhuspladsen, lige nøjagtig dér, hvor den omstridte
busterminal idag står, og så kørte den lige over H.C. Andersens
Boulevard og ad Jernbanegade frem til "Cirkus Schumann", hvor den
drejede til venstre ad den plads, der i dag er mellem Scala og
Axelborg. Denne plads kunne man køre (bil og MC etc.) på, og så var
der i midten skråparkeringer i begge sider af en ø-helle, hvorigennem
sporvognen kørte.

Venligst
John

Fra : CFS2280

Dato : 07-11-04 08:56

Linie 6 og linie 15 kørte også på Vesterbrogade.
mvh
Karen

Fra : preben espenhein

Dato : 01-01-05 13:42

Hej
Jeg har nogle gamle kort, som du sikkert kan bruge.
kontakt evt : sesam99@ofir.dk

mvh
PME